اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان:

ضعف فعالیت‌های فرهنگی حوزه خانواده در فضای مجازی جبران شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گفت: باید ضعف فعالیت‌های فرهنگی حوزه خانواده در فضای مجازی جبران شود.

ضعف فعالیت‌های فرهنگی حوزه خانواده در فضای مجازی جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مهدی سنجرانی در نشست عمومی «ضرورت شبکه‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی حوزه زن و خانواده با تمرکز بر فعالیت‌های دنیای مجازی»، به بررسی نقاط ضعف فعالیت‌های فرهنگی حوزه خانواده در فضای مجازی پرداخت.

سنجرانی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در جوامع بشری از دهه آخر قرن بیستم به عنوان دهه «انقلاب و انفجار اطلاعات» یاد کرد و بیان داشت: امروزه نقش اینترنت از شبکه‌ای یک طرفه به شبکه گسترده اطلاعاتی دوطرفه با خصوصیت سرعت تبادل اطلاعات بیشتر در حال تغییر است.

وی خصوصیت دنیای مجازی را تاثیرگذاری سریع و گسترده و ماندگاری کوتاه مدت دانست و گفت: وقتی قرار است خبر یا تحلیلی به سرعت و در سطح وسیعی اثر بگذارد و خطاها مخفی بماند، دنیای مجازی به علت سرعت بالای انتقال اطلاعات در بین حلقه‌ها و زیرشبکه‌ها بهترین کانال است.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به سابقه فعالیت‌های فرهنگی درحوزه زن و خانواده، نبود کار شبکه‌ای و فقدان هسته مرکزی، عدم تخصص کافی فعالان در حوزه زن و خانواده، عدم نیروسازی، ضعف ارتباط با مخاطب در فضای مجازی، ذهن‌گرایی و عدم توجه به واقعیت‌های جامعه توسط مدافعان دیدگاه‌های اسلامی و تمرکز بر پاسخگویی به شبهات در عوض ارائه دیدگاه‌ها و فرهنگ‌سازی را از ضعف‌های جدی در این زمینه برشمرد.

وی در مقابل برخورداری از گفتمان رایج، وجود مدیریت قوی، داشتن شبکه‌ همسو و حضور پررنگ شخصیت‌های مطرح فمینیست در فضای مجازی را از نقاط قوت فعالیت گروه‌های فمینیست در فضای مجازی دانست.

سنجرانی برنامه‌ریزی و تلاش دفتر مطالعات و تحقیقات زنان به منظور کسب مرجعیت فکری در بین نهاد‌های فرهنگی، تمرکز بیشتر بر نیروسازی و حضور پررنگ‌تر کارشناسان این حوزه در فضای مجازی را به عنوان راهکاری برای رفع نواقص فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زن و خانواده پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول