اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون طرح ولایت استان قزوین خبر داد

شرکت 800 دانشجوی قزوینی در طرح ولایت استانی 91

خبرگزاری فارس: مسئول کانون طرح ولایت استان قزوین از شرکت دست کم 800 نفر از دانشجویان استان قزوین در طرح ولایت استانی سال 91 خبر داد.

شرکت 800 دانشجوی قزوینی در طرح ولایت استانی 91

مهدی برزگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سهمیه دانشگاه‌های استان قزوین برای برگزاری چهارمین دوره طرح ولایت استانی در سال جاری 800 نفر است که در صورت حمایت مسئولان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان، قابلیت برگزاری این دوره برای جمعیت دو برابر سهمیه اعلام شده، وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، استان قزوین با وجود سهمیه 430 نفری ابلاغ شده، با استقبال یکهزار و 300 نفر از داوطلبان مواجه شد و در نهایت پس از گزینش‌های صورت گرفته، از تاریخ بیستم تیر ماه به مدت 15 روز پذیرای حضور 600 دانشجو شامل 160 نفر از برادران و 440 نفر از خواهران دانشجو از 54 واحد دانشگاهی استان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بود.

وی مباحث اخلاقی، تربیتی، آموزشی، سیاسی، معرفتی و بصیرتی را از جمله محورهای برگزاری این طرح برشمرد و بیان کرد: در سال جاری نیز این طرح با حضور استادان مجربی از مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از یکم تا چهاردهم شهریور ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برزگر ادامه داد: از میان دانشجویانی که در سال گذشته حائز شرایطی نظیر معدل بالای دوره، معدل بالای درسی، دانش شخصی و شرایط اخلاقی برتر باشند، تعداد 200 نفر از طریق مصاحبه، گزینش شده و به طرح ولایت کشوری اعزام می‌شوند.

مسئول کانون طرح ولایت استان قزوین با اشاره به اینکه دوره کشوری سال جاری هفدهمین دوره طرح ولایت کشوری است، خاطر نشان کرد: این دوره از 28 تیر تا سوم شهریور ماه برای دو هزار و 700 دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

برزگر با تأکید بر اینکه هر دانشجو می‌تواند تنها یک دوره طرح ولایت استانی را بگذراند، عنوان کرد: دانشجویانی که یک نوبت در طرح ولایت استانی شرکت کرده و موفق به کسب حد نصاب شرکت در دوره کشوری نمی‌شوند در صورت تمایل به کسب آثار معنوی بیشتر، می‌توانند به همراه سایر داوطلبان متفرقه و حتی داوطلبان غیر دانشجو در دوره تربیت مربی سیر آثار شهید مطهری که با عنوان طلیعه حکمت به مدت 10 روز در مرکز آبعلی تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره پس از گذراندن طرح با دریافت گواهینامه مربیگری این دوره، می‌توانند حلقه‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها تشکیل داده و ضمن بهره‌مندی از آثار شهید مطهری که در دانشگاه موجود هستند، دیگر دانشجویان را نیز از آموخته‌های خود بهره‌مند کنند.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: داوطلبان شرکت در دوره‌های استانی سال 91 از روز اول اردیبهشت تا 15 خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی velayat.andishgar.ir و یا مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های محل تحصیل خود، نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

برزگر زمان ثبت‌نام داوطلبان دوره کشوری طرح ولایت را از تاریخ 10 تا 20 اردیبهشت و منوط به پذیرفته شدن آنان در مرحله مصاحبه اعلام کرد و ادامه داد: شرط لازم برای شرکت دانشجویان در این طرح، آن است که حداقل دو ترم از تحصیل آنان باقی مانده باشد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول