اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی ‌فقیه در همدان:

دانشجویان عامل و متفکر در کلام وحی باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی ‌فقیه در همدان گفت: دانشجویان باید به دو وظیفه اصلی خود یعنی تدبر عمیق و عمل به آیات قرآن جامه عمل بپوشانند.

دانشجویان عامل و متفکر در کلام وحی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین ‌طه‌محمدی صبح امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویی منطقه 2 کشور با بیان اینکه فعالیت در حوزه قرآنی دارای ابعاد وسیعی است، اظهار داشت: کسانی که در خدمت قرآن هستند باید عزم خود را در راستای نجات سخنان وحی از مظلومیت و غربت بوجود آمده جزم کنند چرا که طبق سخنان پیامبر بزرگ اسلام مردم قرآن را پشت سر انداخته‌اند.

وی افزود: از نگاه فلسفه الهی عالم امکان شامل واجب‌الوجود و ممکن‌الوجود می‌شود یعنی خدای متعال به هیچ موجودی نیازمند نیست اما تار و پود سایر مخلوقات از فقر و احتیاج تنیده شده است.

نماینده ولی ‌فقیه در همدان ابراز کرد: اگر انسان می‌خواهد به فقر واقعی خود پی ببرد باید به تفکر و تلاوت مدبرانه قرآن بپردازد چرا که معامله با سخنان وحی لایه‌های فقر انسان را به وضوح نشان می‌دهد.

وی گفت: طبق برخی از آیات قرآن کریم اگر انسان‌ها با این کتاب آسمانی به شکل واقعی مأنوس شوند می‌توانند علاوه بر کارهای خارق‌العاده دنیایی در زمین نیز کار خدایی کنند.

محمدی ادامه داد: رشته‌های مختلف قرآنی از قبیل ترتیل، قرائت، تجوید، تفسیر و... مقدمه تفکر در آیات و رنگ و بوی قرآنی گرفتن است و نباید تنها به این امور اکتفا کرد.

وی اهل‌بیت (ع) را قرآن ناطق دانست و بیان کرد: قرآن با تمام عظمت و مفاهیم بلند خود در وجود اهل بیت پیامبر بزرگ اسلام حل شده است و کتاب قرآن به عنوان قرآن صامت تلقی می‌شود.

نماینده ولی ‌فقیه در استان همدان گفت: نماز راه ارتباط انسان با خداوند و تلاوت قرآن نیز کلید ارتباط پروردگار با بندگانش است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هر عبادتی که بدون تفکر باشد بی‌ارزش است لذا دانشجویان باید به دو وظیفه اصلی خود یعنی تدبر عمیق و عمل به آیات قرآن جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول