اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب شد

پربازدیدترین مقاله سال 2011 یک مجله بین‌المللی، توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان

خبرگزاری فارس: پربازدیدترین مقاله سال 2011 مجله بین‌المللی Material and Design توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان کسب شد.

پربازدیدترین مقاله سال 2011 یک مجله بین‌المللی، توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه  صنعتی اصفهان، مقاله علمی نیما نوری دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در میان پربیننده‌ترین مقالات سال 2011 مجله بین‌المللی Material and Design معرفی شد.

در همین راستا نیما نوری دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان بیان داشت: ایجاد مدل اجزای محدود شامل نانو لوله‌های کربنی چند دیواره به عنوان رشته‌های تقویت‌کننده و آلومینیوم به عنوان ماتریس از دیگر مراحل تولید این نانوکامپوزیت است و نتایج نهایی حاصل از این پژوهش با انجام تست‌های نانو فروبرش بر روی این کامپوزیت استخراج شده است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه نانو لوله‌های کربنی به منظور بهره‌گیری در فناوری نانو و صنایع پیشرفته تصریح کرد: تولید نانو در کامپوزیت‌های آلومینیومی تقویت می‌شود و از محصولات آن به منظور بهره‌برداری در صنایعی چون خودروسازی و هوافضا می‌توان استفاده کرد.

این دانشجو بررسی تولید نانوکامپوزیت آلومینیومی تقویت شده و پیش‌بینی خواص مکانیکی و خواص سطح آن توسط روش اجزای محدود را از جمله نتایج این مقاله دانست و افزود: به منظور ساخت این نانوکامپوزیت با همکاری نزدیک دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان، ابتدا یک پودر آلیاژی که در اتمسفر آرگونی توسط آسیاب سیاره‌ای آسیاب شده بود تهیه و سپس نانو لوله‌های کربنی چند دیواره زیر نظر عملیات خاصی به این پودر اضافه شدند.

وی ایجاد مدل اجزای محدود شامل نانو لوله‌های کربنی چند دیواره به عنوان رشته‌های تقویت‌کننده و آلومینیوم به عنوان ماتریس را از دیگر مراحل تولید این نانوکامپوزیت خواند و ادامه داد: نتایج نهایی حاصل از این پژوهش با انجام تست‌های نانو فروبرش بر روی این کامپوزیت استخراج شده است.

نوری با اشاره به هم‌خوانی مناسب بین پارامترهای سختی و مدول یانگ به دست آمده از روش اجزای محدود و نیز نتایج تجربی حاصل از این طرح، قابلیت پیش‌بینی خواص مکانیکی و خواص نانوکامپوزیت آلومینیومی تقویت شده توسط نانو لوله‌های کربنی را مهم‌ترین نتیجه مدل ارائه شده در این مقاله عنوان کرد.

به گزارش فارس، این مقاله دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان که با عنوان «Fabrication and mechanical property prediction of carbon nanotube reinforced Aluminum nanocomposites» و با راهنمایی سعید ضیایی‌راد و دکتر فتح‌الله کریم‌زاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه و سارا ادیبی دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان تدوین شده است و به بررسی تولید، سنتز و پیش‌بینی خواص نانوکامپوزیت آلومینیومی تقویت شده توسط نانو لوله‌های کربنی می‌پردازد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول