اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات سلماس خبر داد

جمع‌آوری یک میلیارد زکات در سلماس

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات سلماس گفت: بیش از یک میلیارد ریال زکات از بین مردم سلماس جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری یک میلیارد زکات در سلماس

یحیی عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: طی سال گذشته در سلماس از مردم مومن این شهرستان بیش از یک میلیارد و 613 میلیون ریال زکات توسط ستاد احیای زکات جمع‌آوری شده است.

وی طرح‌های عمرانی اجرا شده در روستاهای سلماس از محل درآمدهای ناشی از زکات را 12 طرح عنوان کرد و افزود: از این مبلغ برای احداث پنج باب مسجد، مبلغ 72 میلیون تومان و برای احداث یک باب حسینیه، 30 میلیون تومان هزینه گردیده است.

عماری ادامه داد: برای اطعام فقرا و احداث پنج باب مسکن فقرا از محل جمع‌آوری زکات شهرستان 30 میلیون و  360 هزار تومان هزینه شده است.

دبیر ستاد احیای زکات سلماس در ادامه تعداد عاملان جمع آوری زکات سلماس را 122 نفر اعلام نمود و اظهار داشت: این افراد در 104 روستا به صورت افتخاری با ستاد احیای زکات سلماس و ستاد فرعی در تازه‌شهر  برای جمع‌آوری زکات همکاری دارند.

این مسئول ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در امر فریضه زکات مشارکت می‌کنند، گفت: ستاد احیای زکات سلماس آماده جمع‌آوری زکات واجب و مستحبی مردم مومن و خیر می‌باشد به طوری که با اطلاع‌رسانی نحوه هزینه مبالغ جمع‌آوری شده در بین مردم می‌توان گام ارزشمندی در راستای احیا و ترویج بیش از پیش این فریضه در جامعه برداشت.

وی از روحانیون و علمای دینی به عنوان قشر تاثیرگذار در بحث ترویج و احیای زکات در جامعه نام برد و ادامه داد: روحانیون می‌توانند در تشویق مردم به پرداخت زکات، جمع‌آوری و واگذاری آن به نهادهای حمایتی نقش بسیار مهمی داشته باشند.

دبیر ستاد احیای زکات سلماس اطلاع‌رسانی شفاف توسط متولیان امر به‌ویژه روحانیون را مهم‌ترین عامل توجه بیش از بیش مردم این شهرستان به ادای فریضه پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی درست در مورد هزینه‌کرد وجوه نقدی موجب اعتماد و ترغیب مردم به احیای این فریضه الهی می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول