اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری همایش عاملین زکات در شهرستان بویراحمد

خبرگزاری فارس: همایش عاملین زکات در شهرستان بویراحمد برگزار شد.

برگزاری همایش عاملین زکات در شهرستان بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی پیش از ظهر امروز در جمع عاملین و دست‌اندرکاران زکات شهرستان بویراحمد اظهار داشت: پرداخت زکات در درجه اول و هدفمندشدن آن در وهله دوم اهمیت قرار دارد که لازم است دست‌اندرکاران امر زکات و مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احکام اسلامی وقتی مورد پذیرش خداوند قرار می‌گیرند که با هم باشند، افزود: اگر پرداخت زکات زیر پرچم ولایت صورت نگیرد، ارزشی ندارد.

وی بیان داشت: اگر چه رشد 137 درصدی پرداخت زکات نشان‌دهنده روند مناسب زکات در این استان است ولی باید گفت آن‌گونه که شایسته است پرداخت زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد جا نیفتاده است.

فرهادی گفت: تنها 300 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد در امر پرداخت و جمع‌آوری زکات مشارکت فعال دارند که این موضوع نشان می‌دهد در این باب جای کار زیادی داریم.

مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی تشویق مردم به پرداخت زکات بوده که امید است در سال جاری شاهد رشد بیشتر مبالغ جمع‌آوری زکات در این شهرستان باشیم.

وی افزود: در سال 89 مبلغ جمع‌آوری زکات در شهرستان بویراحمد 509 میلیون و 282 هزار ریال بوده که این رقم در سال 90 به 558 میلیون و 607 هزار ریال رسیده است.

زریر انصاری ابراز داشت: در سال گذشته 227 میلیون و 643 هزار ریال زکات در منطقه یک شهرستان بویراحمد جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد آمار مبالغ جمع‌آوری شده ادارات لوداب و مارگون را به ترتیب 232 هزار، 789 هزار ریال و منطقه دو یاسوج را 20 میلیون ریال اعلام کرد.

وی با تقدیر از عاملین زکات در شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: بدون شک نقش عاملین زکات در ترویج و افزایش مشارکت مردم در امر خیر پرداخت زکات انکارناپذیر است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این گردهمایی گفت: در قرآن نماز و زکات با هم تاکید شده که این مهم نشان‌دهنده اهمیت زکات در دین اسلام است.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی‌اعظم افزود: برخی افراد فکر می‌کنند که افزایش مال با جمع‌کردن پول‌ها و درآمدهای خود اتفاق می‌افتد ولی واقعیت این است که مال انسان با پرداخت زکات فزونی می‌یابد.

وی با اشاره به برخی روایت‌ها در باب زکات تصریح کرد: انفاق به محرومین و نیازمندان مال را تا 700 برابر زیاد می‌کند.

موسوی‌اعظم ترویج و تبلیغ زکات را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در این استان به پرداخت زکات تمایل دارند ولی نیاز به آگاهی و اطلاع آن‌ها از اهمیت و مزایای پرداخت زکات وجود دارد که لازم است به این مهم در جامعه توجه شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول