اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان:

زکات پرداختی روستاییان در همان محل هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: زکات پرداختی روستاییان در همان محل هزینه می‌شود و صرف توسعه روستا‌ها و رفع مشکلات محلی‌‌ همان منطقه می‌شود.

زکات پرداختی روستاییان در همان محل هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حامد اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه خوزستان همواره رتبه نخست را در تولید گندم داشته است اما در زمینه جمع‌آوری زکات در سال‌های گذشته در رتبه آخر قرار داشت.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران خدوم امدادگر، استان خوزستان در زمینه احیای زکات و حامی‌یابی برای ایتام، استان موفق به مقام اول در سطح کشور شد.

اکبری بیان کرد: ‌در سال گذشته 24 همایش زکات و 644 جلسه در این رابطه در سطح استان برگزار شد که همه این موارد منتج به کسب رتبه نخست در جمع آوری زکات شد.

وی گفت: در راستای خدمت صادقانه به مردم نیازمند استان، همکاران امدادگر درحوزه‌های حمایتی، اشتغال، مشارکت‌های مردمی، درمان، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها مشغول خدمت و انجام وظیفه هستند و از هیچ کوششی در خدمتگزاری دریغ نمی‌ورزند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته از لحاظ کمک‌های نقدی رشد خوبی داشته‌ایم و این افزایش نسبت به دو سال گذشته قابل توجه بوده است، اضافه کرد: ‌ در سال 89 یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی از سوی شهروندان اهدا شد که این میزان در سال 87 حدود 83 میلیون تومان بود.

اکبری بیان کرد: 83 میلیون تومان در سال 87 در جشن نیکوکاری جمع آوری شد که 60 میلیون تومان آن مربوط به شهرستان دزفول بود این در حالی است که در سال گذشته این رقم به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان افرایش یافت که رشد بی‌سابقه‌ای در استان داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اضافه کرد: ‌ در سال 88 زکات جمع آوری شده در خوزستان 33 میلیون تومان بوده که این رقم در سال 90 به 500 میلیون تومان افزایش یافت و انتظار می‌رود این رقم در سال جاری نیز سه برابر شود.

وی تصریح کرد: ‌رویکرد امسال این اداره کل در بخش جمع آوری زکات این است که مبلغ جمع آوری شده از هر روستا یا منطقه در همانجا هزینه شود که مجوز فقهی این امر نیز از آیت الله موسوی جزایری، ‌ امام جمعه اهواز دریافت شده است.

*11 مرکز خرید گندم در اهواز

آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: جایگاه کشاورزی خوزستان در کشور به گونه‌ای است که 18 درصد سهم کشاورزی در این استان است که 6 درصد آن در شهرستان اهواز انجام می‌گیرد.

وی افزود: ‌با توجه به ظرفیت موجود در استان و رشد بی‌سابقه پرداخت زکات در استان، انتظار می‌رود این میزان در سال جاری سه برابر شود.

حیدری بیان کرد: در سال گذشته 25 تا 30 روحانی و مبلغ برای احیای فرهنگ زکات به شهرستان‌ها اعزام شدند که امسال باید 90 روحانی اعزام شود.

به گفته وی، ‌در سال گذشته هفت مرکز خرید گندم در اهواز وجود داشته که امسال به 11 مرکز خرید افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول