اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی دشتی:

استفاده از ظرفیت روحانیون برای ترویج فرهنگ زکات

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی دشتی گفت: اداره تبلیغات اسلامی در تلاش است در قالب کاروان تبلیغ و با استفاده از ظرفیت روحانیون برای پرداخت زکات فرهنگ‌سازی کند.

استفاده از ظرفیت روحانیون برای ترویج فرهنگ زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام سعید توکلیان صبح امروز در جمع مردم شنبه در مسجد امام حسین (ع) این شهر با اشاره به آغاز فصل برداشت غلات و تاکید آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) مبنی بر اینکه زکات از اهم واجبات است، گفت: بر اساس آیات موجود در قرآن مجید، زکات در جایگاهی معادل نماز قرار دارد و خداوند نیز بعد از فریضه عظیم نماز بیشترین اهمیت را برای زکات قائل شده است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی افزود: اگر همه کسانى که در بخش کشاورزى و دامدارى و دیگر بخش‌ها که مشغول به کار هستند بر اساس برآوردهاى شرعى، زکات و دیگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت کنند بسیارى از نابسامانی‌هاى اقتصادى جامعه سامان یافته و خانواده‌هاى بى‌بضاعتى که دچار بحران مالى هستند نجات پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: زکات ‌دهندگان باید توجه بیشتری به اولویت‌بندی مصارف زکات کرده و بر مسائل ضروری مطرح در محل زندگی خود تفکر بیشتری را معطوف دارند.

توکلیان خاطر نشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی در تلاش است در قالب کاروان تبلیغ و با استفاده از ظرفیت روحانیون ضمن فرهنگ سازی مناسب برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات، مردم و کسانی که زکات به اموالشان تعلق می‌گیرد را نسبت به عواقب دنیوی و اخروی نپرداختن آن آگاه کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی اظهار داشت: انجام بهینه طرح گفتمان‌های دینی، تخصصی کردن فعالیت‌های تبلیغی روحانیون و خواهران مبلغه، برنامه‌های فرهنگی امور مساجد از برنامه‌های مطلوبی است که با افزایش کمی و کیفی انجام شده است.

توکلیان گفت: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: ما به عنوان مسئولین جامعه باید زمینه ای فراهم کنیم که مردم بتوانند با انجام مراسمات به احیاء روحیه معنوی خویش بپردازند و محافل و مساجد دینی را فعال کنیم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول