اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس ستاد زکات شهرستان مریوان:

مریوان مقام نخست جمع‌آوری زکات را کسب کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه و رئیس ستاد زکات ‌مریوان از کسب مقام نخست این شهرستان در زمینه پرداخت زکات در سال گذشته خبر داد.

مریوان مقام نخست جمع‌آوری زکات را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مصطفی شیرزادی عصر امروز در جلسه ستاد زکات مریوان ‌اظهار کرد: کسب مقام برتر طی 3 سال متوالی در بحث جمع‌آوری زکات نشان از اهتمام و توجه مردم این شهرستان به زنده‌ نگه‌داشتن و ترویج فریضه الهی زکات و اعتماد آنان به نهاد کمیته امداد به عنوان متولی جمع‌آوری وجوهات زکات است.

وی با بیان اینکه پرداخت خالصانه و سخاوتمندانه زکات و ادای شایسته و آگاهانه حقوق مالی و اقتصادی به محرومان دنیای وجود انسان را از بداندیشی و بدرفتاری می‏آلاید، افزود: پرداخت زکات به انسان نوعی آرامش روان و خشنودی وجدان می‏دهد.

امام جمعه مریوان خاطرنشان کرد: قرآن در آیات متعددی مردم توحیدگرا را به پرداخت زکات و حقوق مالی و انجام این عبادت شایسته دعوت و به هزینه کردن درست و خالصانه آن دستور می‌دهد.

به گفته رئیس ستاد زکات شهرستان مریوان، قرآن پس از ایمان به خدا به موضوع انفاق، بخشش و صدقه توجه وی‍ژه‌ای کرده است و این مهم نشان از جایگاه ویژه زکات و تاثیرات بسیار مهم آن در جامعه دارد.

ماموستا شیرزادی زکات را مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و ادامه داد:‌ هر شخصی که عالمانه آن را انکار کند، در زمره کافران قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام زنا و ندادن زکات مال موجب غضب و قهر خداوند می‌شود که مسلمانان باید این دو امر را همیشه مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: زکات یکى از عوامل مهم عدالت اجتماعى و مبارزه با فقر و محرومیت و پر کردن فاصله‌هاى طبقاتى، تقویت بنیه مالى حکومت اسلامی و پاکسازى روح و جان از حب دنیا و مال پرستى و وسیله بسیار مؤثرى براى قرب الهى است.

وی در پایان ادامه داد: مشارکت‌های مردمی و پرداخت زکات و فطریه که چند سالی است با فرهنگ‌سازی‌های کمیته امداد و دیگر نهادها صورت گرفته است موجب رفع محرومیت و فقرزدایی شده است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول