اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

زکات از علاقه انسان به دنیا می‌کاهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت گفت: زکات از علاقه انسان به دنیا می‌کاهد و به انسان‌ها می‌فهماند که مال و اموال دنیوی در واقع از آن او نیست بلکه مالک اصلی خداوند متعال است.

زکات از علاقه انسان به دنیا می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از عاملین زکات و خیرین کمیته امداد کهگیلویه اظهار کرد: از شغل‌های مستحب که در اسلام بسیار به آنها تاکید شده کشاورزی و دامداری است.

امام جمعه دهدشت افزود: از پایه‌های دین مبین اسلام زکات است که سبب افزایش برکت مال بوده اگرچه به ظاهر با دادن زکات مقداری از مال ما کم می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همانطور که هرس کردن درخت سبب تنومندی درخت می‌شود، زکات نیز همین اثر را برای مال و اموال ما به جا می‌گذارد.

وی بیان کرد: با دادن زکات مال خویش انسان‌های بینوایی را نجات می‌دهیم و دعای انسان‌های نجات یافته سبب برکت نفس و سلامتی خانواده می‌شود.

امام جمعه دهدشت اضافه کرد: دعای انسان‌های گرفتار علاوه بر گره‌گشایی در کارهای دنیوی سبب ذخیره اخروی انسان نیز می‌شود.

حسینی در ادامه سخنان خود بیان کرد: زکات از علاقه انسان به دنیا می‌کاهد و به انسان‌ها می‌فهماند که مال و اموال دنیوی در واقع از آن او نیست بلکه مالک اصلی خداوند متعال است.

وی عنوان کرد: زکات عامل ورود انسان به بهشت است و فاعل زکات به بهشت می‌رود و مانع زکات از ورود به بهشت باز خواهد ماند.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که زکات برای انسان بزرگ‌ترین توفیق است، تصریح کرد: خداوند این توفیق را به هر کسی نمی‌دهد و هر مالی را نمی‌پذیرد و زکات‌دهندگان باید شاکر باشند که توفیق زکات دادن را داشته‌اند.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول