اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور:

قزوین رتبه نخست جمع‌آوری زکات را در کشور کسب کرد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کشور گفت: استان قزوین رتبه نخست کشور را در جمع‌آوری زکات کسب کرده و نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه نخست قرار گرفت.

قزوین رتبه نخست جمع‌آوری زکات را در کشور کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین نبی‌لو پیش از ظهر امروز در همایش توسعه مشارکت‌های مردمی و رؤسای ادارات زکات استان‌های کشور که در سالن کنفرانس خانه معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ارتقا اعتمادسازی بین مردم و مسئولان استان قزوین یکی از دلایل بسیار مهم افزایش درآمد زکات در این استان بوده است.

وی با بیان اینکه قزوین در باورسازی و اعتمادسازی بین مردم در کشور نمونه بوده است، خاطر نشان کرد: مدیران سایر استان‌ها با ارتقا اعتماد بین مردم می‌توانند درآمد زکات استانی را افزایش دهند.

نبی‌لو با بیان اینکه زکات در هر مکانی از کشور که جمع‌آوری می‌شود در همان مکان باید هزینه شود، عنوان کرد: دولت موظف است معادل مبلغ زکات جمع‌آوری شده از زکات‌دهندگان، در ساخت پروژه‌های عمرانی کمک‌های مالی ارائه دهد تا این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرند.

*افزایش زکات کشور به 150 میلیارد تومان در سال جاری

نبی‌لو با بیان اینکه نخستین سال درآمد زکات در کشور یک میلیارد تومان بوده است که در سال گذشته به 84 میلیارد تومان افزایش یافته است، پیش‌بینی کرد که در سال جاری درآمد زکات کشور به 150 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی بسترسازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات را در افزایش درآمد زکات مؤثر دانست و افزود: زکات از ارکان دین اسلام است و برای تبلیغ پرداخت زکات یک روز هم کوتاهی نخواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت: صدا و سیما، رسانه‌های گروهی و اعزام روحانیون دینی به روستاها از جمله عوامل ترویج پرداخت زکات در استان‌ها هستند.

* سال گذشته یک هزار و 600 پروژه عمرانی در کشور انجام شد

وی با بیان اینکه از 84 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده کشور 60 میلیارد تومان صرف هزینه پروژه‌های عمرانی در کشور شده است، تصریح کرد: یک هزار و 600 پروژه در کشور از جمله مرمت، بازسازی، نوسازی و احداث مسجد، حسینیه، غسالخانه و کتابخانه شده است که از این تعداد پروژه، دو هزار پروژه مربوط به احداث مساجد بوده که بیشترین فراوانی را داشته است.

نبی‌لو با بیان اینکه 90 درصد از زکات جمع‌آوری شده از مردم به احداث و بازسازی پروژه‌هایی می‌شود که برای ترویج و تبلیغ دین مؤثر بوده است، گفت: 10 درصد مابقی از محل زکات به احداث راه، پل، معابر عمومی و برق‌رسانی به روستاها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: 31 مرکز استان و 612 شهرستان، بخش، دهستان و شورای زکات در کشور برای جمع‌آوری زکات فعال هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم حرکت سریع‌تری در پرداخت زکات نسبت به مسئولان داشتند، اظهار کرد: مردم در پرداخت زکات از مسئولان عقب ماندند که باید مسئولان مربوطه پابه‌پای مردم در جمع‌آوری زکات کمک کنند.

* زکات یک قانون فراموش‌نشدنی است

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه " زکات یک قانون فراموش نشدنی است"، افزود: طبق رساله‌های عملی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری زکات از میان مردم جمع آوری می‌شود و از زکات جمع‌آوری شده به فقرا، مستمندان و آزادی زندانیان کمک می‌شود.                      

دبیر ستاد زکات کشور یادآور شد: از اقلام استراتژیک و تولید ملی مانند محصولات گندم، کشمش، خرما و جو زکات جمع‌آوری می‌شود که از محصول گندم بیشترین زکات جمع‌آوری شده است.

نبی‌لو با بیان اینکه سال گذشته 59 میلیارد تومان از محل زکات برای اجرای پروژه‌های عمرانی کشور تخصیص یافته است، افزود: سال گذشته دولت 27 میلیارد تومان برای اجرای پروژ‌ه‌ها در سراسر کشور کمک کرده است.

وی با بیان اینکه روش‌های دریافت زکات مختلف است، افزود: در جمع‌آوری زکات بهترین روشی که برای زکات‌دهندگان آسان باشد انتخاب می‌کنیم تا زکات دهندگان به راحتی بتوانند زکات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول