اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

11 میلیون و 750 هزار ریال زکات در قصرشیرین جمع آوری شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: 11 میلیون و 750 هزار ریال زکات در قصرشیرین جمع‌آوری شده است.

11 میلیون و 750 هزار ریال زکات در قصرشیرین جمع آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین حجت‌الاسلام علی ملکی در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان گفت: سال گذشته مبلغ 11 میلیون و 750 هزار ریال زکات در قصرشیرین جمع‌آوری شد.

براساس گزارش فرمانداری وی افزود: به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کاهش برداشت محصول سال گذشته در قصرشیرین این مبلغ از چهار روستای این شهرستان جمع‌آوری شده است.

امام جمعه قصرشیرین تصریح کرد: زکات یک واجب شرعی است و در قرآن کریم بعد از نماز 25بار از زکات یاد شده و شرط قبولی نماز در جامعه اسلامی در پرداخت زکات است.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت فریضه زکات در دین مقدس اسلام و توصیه‌های مکرر و موکد بزرگان و ائمه بر پرداخت زکات، احیای این فرهنگ ارزشمند باید در جامعه نهادینه شود.

ملکی افزود: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید به موضوع و امر مهم زکات توجه ویژه‌ای داشته و نسبت به عملی کردن دستورات خداوند و ائمه اطهار (ع) کوشیده و در میان کلیه اقشار جامعه آن را به صورت فرهنگی نهادینه درآورند.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: زکات پل اسلام و از مهم‌ترین واجبات دینی است.

حجت‌السلام حسن دوستیان افزود: پیامدهای اخلاقی پرداخت زکات به مراتب بیشتر از جنبه اقتصادی آن است و گسترش زکات علم و دانش، زکات قدرت، عفت در جامعه سبب قوام دین الهی است.

وی تصریح کرد: تبیین جایگاه زکات در دین اسلام یک ضرورت است و برگزاری همایش‌هایی با عنوان این واجب الهی با حضور علما و نخبگان سبب تقویت دین اسلام خواهد شد.

شایان ذکر است، اعزام مبلغان به روستاها در فصل برداشت گندم، نصب بنر و پلاکارد، تهیه و توزیع تراکت و دفترچه، تجلیل از فعالان احیای زکات، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع زکات و برگزاری همایش زکات از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول