اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

جمع‌آوری زکات باید یک حرکت جهادی و تکلیفی باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: حرکت زکات باید به یک حرکت جهادی و تکلیفی تبدیل و قلعه‌گنج باید در این زمینه به عنوان محور فرهنگی طرح در جنوب کرمان مطرح شود.

جمع‌آوری زکات باید یک حرکت جهادی و تکلیفی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: موفقیت در هرکاری عشق و علاقه با آن کار را می‌طلبد و انسان برای پیشرفت در انجام کارهای محوله باید با عشق و علاقه آن را دنبال و پیگیری کند.

وی افزود: زکات یک امر واجب است و عشق و علاقه به انجام این  مهم واجب‌تر است و حرکت زکات باید به یک حرکت جهادی و تکلیفی تبدیل شود.

مرای تصریح کرد: اگر ما امری را تکلیف تلقی کنیم بسیار پیشرفت می‌کنیم و برای این حرکت جهادی باید با عشق و علاقه به این مهم پرداخت.

وی به زحمات سال گذشته کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در جمع‌آوری زکات عوامل انسانی بسیار مهم هستند، انگیزه‌های فراوانی در روستاها و در بین کشاورزان وجود دارد و مردم مشتاق پرداخت زکات و صرف آن در امور فرهنگی و اجتماعی روستای خود هستند.

فرماندار قلعه‌گنج اذعان داشت: تلاش کمیته امداد در امر زکات سال به سال بیشتر می‌شود و باید در این سال تلاش بیشتری داشته باشند و قلعه‌گنج باید در بحث زکات به عنوان محور فرهنگی طرح در جنوب کرمان مطرح شود.

وی گفت: نباید کار را به کارفرما واگذار کنید و حساسیت و پیگیری باید در رأس کار باشد تا کارفرما با پشتکار کار خود را جلو ببرد.

مرادی عنوان کرد: مسئول زکات در هر بخش و روستا مشخص باشد و آن شخص رابط کمیته امداد و مسئول زکات شهرستان است و افراد مسئول جمع‌آوری باید کاملاً توجیه و با روحیات افراد آشنا باشند.

وی ضمن تأکید بر رونق پرداخت زکات در این فصل سال اذعان داشت: نمودار پیشرفت باید عمقی و اعتقادی باشد و اولویت ما در این فصل زکات است و باید از ظرفیت  تمام ادارات و نهادهای اجرایی و فرهنگی نیز بهره برد تا یک حرکت ماندگار در قلعه‌گنج به فرهنگ عمومی مستمر تبدیل شود.

فرماندار قلعه‌گنج گفت: از ابزار تبلیغ باید به روش‌های نوین استفاده و در مساجد و پایگاه‌های بسیج نیز این فرهنگ اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول