اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

تایید 24 اختراع ثبت شده در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از تایید 24 اختراع ثبت شده در استان خبر داد و گفت: به این افراد تسهیلات 3 تا 30 میلیون تومانی به صورت بلاعوض داده می‌شود.

تایید 24 اختراع ثبت شده در استان زنجان

علی رمضانی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه اختراعات چهار استان شمال‌غرب کشور برای نخستین بار در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 23 تا 25 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: 100 اختراع تایید شده در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به نخبگان و استعدادهای برتر، تشکیل بنیاد نخبگان استانی را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید ثروت از اقدامات مهم کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: تجاری‌سازی طرح‌های دانش بنیان از اقدامات مطلوب بنیاد نخبگان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در کشور 10 هزار نخبه و استعداد برتر از خدمات و تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند، یادآور شد: در استان زنجان نیز 100 نفر از استعدادهای برتر تاکنون تسهیلات از این بنیاد دریافت کرده‌اند.

وی از اعطای وام مسکن به 10 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر زنجان خبر داد و افزود: 35 نفر شهریه تحصیلی و چهار نفر نیز تا کنون از تسهیلات دانش آموختگی استفاده کرده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اعطای تسهیلات خدمت سربازی به 50 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر استان یادآور شد:‌ برندگان جشنواره‌های خوارزمی و فارابی نیز از تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند.

وی از تایید 24 اختراع ثبت شده در استان خبر داد و گفت: به این افراد تسهیلات 3 تا 30 میلیون تومانی به صورت بلاعوض داده می‌شود.

 

*تایید 15 شرکت دانش بنیان در استان زنجان

رمضانی با بیان اینکه در استان زنجان 15 شرکت دانش بنیان تایید شده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر پیشرفت علمی کشور مطلوب بوده و در جایگاه دوم در بین کشورهای منطقه قرار داریم.

وی از راه اندازی مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در کشور خبر داد و گفت: این مرکز در راستای ارائه الگوهای ایرانی و اسلامی پیشرفت، گام‌های مطلوبی را برداشته است.

*نخبگان عصاره‌های فکری جامعه هستند

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه نخبگان عصاره فکری جامعه محسوب می‌‌شوند، ادامه داد: باید در راستای کاهش مهاجرت‌های نخبگان اقدامات لازم انجام شده و مسئولان از ظرفیت‌های نخبگان برای توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کنند.

وی بر لزوم اثرگذاری نخبگان در جامعه تاکید کرد و افزود: باید زمینه‌های لازم برای اثرگذاری نخبگان در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول