اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز؛

دومین همایش سراسری ثبت اختراعات برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون ثبت اختراعات نیروهای مسلح کشور از برگزاری دومین همایش سراسری ثبت اختراعات 18 و 19 مهر ‌سال‌جاری در تبریز خبر داد.

دومین همایش سراسری ثبت اختراعات برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد خبری دومین ثبت اختراعات، محمد عبادی گفت: برگزاری همایش ثبت اختراعات باعث اتخاذ سیاست‌هایی واحد، بررسی و اعلام کاستی‌های این حوزه می‌شود.
وی اظهار داشت: به دلیل اینکه بحث ثبت اختراعات با سابقه قانونگذاری طولانی است و نوعا موضوع تازه‌ای بین نخبگان و اساتید بوده می‌توان با برگزاری چنین همایش‌هایی و گرد هم آمدن صاحب نظران در این حوزه به تعامل رسید.
وی افزود: اتحاد و انسجام دیدگاه‌های این افراد می‌تواند به وحدت دیدگاه و اندیشه‌ها کمک کند تا ما نیز استراتژی‌ها و برنامه‌های خود را مشخص کنیم.
عبادی با اشاره به نتایج چنین همایش‌هایی تصریح کرد: در این همایش‌ها که با حضور افراد ذی‌نفع برگزار می‌شود، افراد با حقوق و تکالیف خود بیشتر آشنا می‌شوند و نتایج چنین همایش‌هایی در اختیار مراجع دولتی قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند به سیاست‌گذاری‌های کلان و وضع قوانین جدید بینجامد.
دبیر کمیسیون ثبت اختراعات نیروهای مسلح کشور همچنین یادآور شد: در برگزاری چنین همایش‌هایی باید در ابتدا هدف‌گذاری‌هایی مشخص شود و برای مثال اگر هدف بهره‌برداری های کلان مانند انعکاس کاستی‌های این حوزه باشد، ایجاب می‌کند تا علاوه بر بحث سخنرانی‌های تکراری، این سخنرانی‌ها و صحبت‌ها به صورت بیانیه‌ای تدوین شده و در اختیار مجلس قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: دومین همایش سراسری ثبت اختراعات با مباحثی چون اهمیت حقوقی ثبت اختراعات، آشنایی با اصول و قوانین ثبت اختراعات، آشنایی با قوانین ثبت بین‌المللی، آشنایی با قوانین ثبت اختراعات نیروهای مسلح و همچنین نشست تخصصی بررسی کاستی‌های حقوقی قوانین ثبت اختراعات برگزار می‌شود.
عبادی یادآور شد: این همایش در روزهای 18 و 19 مهرماه سال‌جاری در سالن همایش‌های اداره تعاون استان واقع در تبریز، خیابان آزادی، بالاتر از چهارراه ابوریحان، روبه‌روی بازار روز برپا می‌شود.
عبادی ادامه داد: علاقمندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا تاریخ نهم مهرماه با شماره تلفن: 3366889-0411 تماس گرفته و یا به آدرس تبریز، چهارراه آبرسانی، جنب بانک ملت، ساختمان رسا، طبقه اول، مرکز نخبگان شهید فهمیده غرب کشور مراجعه کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول