اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت

برگزاری کارگاه ثبت اختراع بین‌المللی

خبرگزاری فارس: کارگاه ثبت اختراع بین‌المللی (پتنت) با حضور 40 نفر از فعالان در این زمینه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

برگزاری کارگاه ثبت اختراع بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این کارگاه که بعد از ظهر امروز برگزار شد، روسای مراکز تحقیقاتی و یا کارشناسان مراکز، روسا و کارشناسان مراکز رشد و شرکت‌های مستقر در آن مراکز و  همچنین اعضای هیئت علمی و کارکنان فعال در امور اختراعات شرکت داشتند.

مفاهیم نخستین مالکیت‌های معنوی، ابزار حفظ حقوق صاحبان فناوری در عرصه بین‌المللی، انواع مالکیت فکری و حوزه زیر پوشش آنان، اصول سازماندهی فعالیت‌های ثبت اختراع در درون سازمان و انتقال تکنولوژی در راستای تجاری‌سازی از جمله موضوع‌هایی بودند که در این سمینار مطرح و بررسی شدند.

شرکت کنندگان در این کارگاه که با حضور مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر دفتر ابداعات، اختراعات و مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس دفتر اختراعات دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، پیشنهاداتی ارائه کردند که از جمله آنها برگزاری کارگاه‌های ارتقای سطح خلاقیت و نوآوری برای دانشجویان، تداوم برگزاری این‌گونه دوره‌های کاربردی در حیطه اختراعات به صورت سلسله‌وار، تسهیلات به منظور ثبت بین‌المللی اختراعات مربوط به اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره‌هایی در مورد تجاری‌سازی و تولید انبوه اختراعات و نوآوری‌ها بود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول