اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثبت 6 اختراع توسط مخترع جوان تنگستانی

خبرگزاری فارس: محمد محمدی، مخترع جوان تنگستانی در حال حاضر شش اختراع را به ثبت رسانده و 15 اختراع دیگر را نیز به زودی به ثبت میرساند.

ثبت 6 اختراع توسط مخترع جوان تنگستانی
محمد محمدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اهرم با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان بوشهر اظهار داشت: در این نمایشگاه شهرستان تنگستان با مشارکت فرمانداری تنگستان و مرکز رشد و فناوری تنگستان با ارائه هشت طرح پژوهشی و شش اختراع حضوری فعال داشت و مورد استقبال و توجه مسئولان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.
وی به طرح‌ها و اختراعات ارائه شده در غرفه تنگستان اشاره و بیان کرد: در بخش طرح‌های پژوهشی، اداره حفاظت محیط زیست تنگستان دو طرح «شناخت محیط زیست منطقه خائیز» و بررسی نحوه زاد و ولد گنجشک رودخانه‌ای در منطقه حفاظت شده مند» و اداره بهزیستی تنگستان دو طرح «میزان تحرک فیزیکی کارکنان ادارات شهر اهرم در رابطه با سلامت روان» و «آگاه‌سازی خردسالان و کودکان شهر اهرم در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی» را ارائه کردند.
مسئول غرفه تنگستان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در ارتباط با اختراعات ارائه شده خود نیز گفت: «خاموش کننده موتورهای دیزل کشاورزی به صورت اتومایک»، «سامانه حفاظتی موتورهای دیزل کشاورزی»، سیستم الکترونیکی حفاظتی موتورهای دیزل کشاورزی»، «سیستم نگهداری و ضد فراموشی کارت سوخت» و «سیستم بیدار کننده ناشنوایان از خواب» برخی از اختراعات ثبت شده‌ام بوده که در این نمایشگاه نیز ارائه شد.
وی ادامه داد: سه اختراع «روش کارآمدی آشکارسازی و تصحیح خطا در مخابرات ماهواره‌ای»، «بررسی پارامترهای توان پردازش فرستنده و گیرنده ماهواره‌ای و «بررسی و مقایسه استانداردهای امنیت داده‌ها در کاربردهای مخابرات ماهواره‌ای» از محمود قدرتیان و اشکان معصومی دو مخترع تنگستانی به نمایش گذاشته شد.
محمدی در پاسخ به این سئوال که تا کنون چند اختراع را به ثبت رسانده است نیز ادامه داد: در حال حاضر شش اختراعم را به ثبت رسانده‌ام و 15 اختراع دیگر نیز به زودی به ثبت می‌رسد.
وی اضافه کرد: برای شرکت در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی از شش کشور دعوتنامه رسمی دریافت کرده‌ام که به دلیل عدم تامین هزینه‌های سفر موفق به حضور در این نمایشگاه‌ها نشده‌ام.
این مخترع تنگستانی ابراز داشت: در ارتباط با کسب موفقیت‌هایش نیز گفت: چهار سال متمادی دانشجوی ممتاز استانی و همچنین دانشجوی ممتاز کشوری در سال 90 در زمینه ثبت اختراع شده‌ام.
وی متذکر شد: کسب مقام در مسابقات علمی از جمله جشنواره‌ ملی علم تا عمل، جشنواره دانشجویان مخترع دانشگاه آزاد کشور، جشنواره خوارزمی مرحله استانی برخی دیگر از موفقیت‌های علمی و پژوهشی من در سال‌های اخیر بوده است.
محمدی در پایان اذعان داشت: مخترعان برای تولید انبوه و کاربردی اختراعشان نیاز به حمایت سرمایه‌گذاران دارند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای از طرف مسئولان امر صورت گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول