اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مخترع جوان کهگیلویه و بویراحمدی انجام شد

اختراع کوله‌پشتی با قابلیت تولید برق 220 ولت

خبرگزاری فارس: مخترع کهگیلویه و بویراحمدی کوله‌پشتی با قابلیت تولید برق 220 ولت با توان 1000 وات اختراع کرد و ‌‌شگفتی‌ساز ‌مسابقات جهانی ‌مالزی شد.

اختراع کوله‌پشتی با قابلیت تولید برق 220 ولت

احسان رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با معرفی خود اظهار کرد: دانشجوی کارشناسی ارشد سازه‌های هیدرولیکی در واحد یاسوج در مسابقات جهانی تکنولوژی مالزی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در بین اختراعات و نوآوری‌های ارائه شده از بین 50 کشور در این مسابقات شدم.

این مخترع جوان ابراز داشت: اختراع کوله‌پشتی با قابلیت تولید برق 220 ولت با توان 1000 وات از ایران به عنوان طرح شگفتی‌ساز در مسابقات جهانی تکنولوژی‌های 2012 مالزی انتخاب شد.

رستگار عنوان کرد: این کوله‌پشتی نیاز به هیچ‌گونه سوختی از جمله بنزین، گازوئیل و روغن نداشته و همچنین هیچ‌گونه آلاینده زیست محیطی و صوتی ندارد.

این مخترع جوان گفت: یکی از ویژگی‌های این کوله‌پشتی این است که با نور خورشید برق مورد نظر را تأمین می‌کند و در تاریکی مطلق 24 ساعت برق ذخیره در اختیار قرار می‌دهد و لازم به ذکر است که در فضای ابری هم قابلیت شارژ دارد.

رستگار در خصوص نوآوری این محصول اشاره کرد: این اختراع هیچ‌گونه نمونه داخلی و خارجی ندارد و برای نخستین بار است از این مقدار صفحه کوچک خورشیدی این اندازه برق تولید می‌شود.

وی گفت: این کوله‌پشتی در زمینه‌های فنی و مهندسی، نظامی، پزشکی، کشاورزی، گردشگری، ورزشی و خانگی کاربرد فراوانی دارد.

رستگار ادامه داد: یکی از مزایای اصلی این کوله‌پشتی هزینه اجرایی و تولید پایین آن است که حدود 300 هزار تومان هزینه تولید هر کدام از این کوله پشتی‌ها بوده و در صورت تولید انبوه هزینه تولید آن بسیار کمتر می‌شود.

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد یاسوج در خصوص اشتغالزایی این اختراع تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروی برق نیاز عمده و اصلی بشر امروزی است، این اختراع می‌تواند باعث اشتغا‌لزایی در همه زمینه‌ها شود.

وی گفت: زمان ساخت این کوله‌پشتی شامل تحقیقات اولیه و ساخت فیزیکی حدود یکسال به طول انجامید و در صورت همکاری مسئولان در یکسال آینده ولتاژ آن را نیز چند برابر می‌توان کرد و شاید در اندازه برق یک نیروگاه برق آبی تولید برق کند.

رستگار اضافه کرد: یکی از نکات جالب این اختراع استقبال بی‌نظیر کشورهای خارجی و به خصوص شرکت‌های چند منظوره خارجی از آن بود که با وجود تلاش آنها حاضر به واگذاری امتیاز این تکنولوژی به کشورهای بیگانه نشدیم.

وی در این ارتباط افزود: این اختراع باید بومی شده و در جهت رشد اقتصادی کشور ایران به کار گرفته شود و بنا به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد اقتصادی که یکی از مکانیزم‌های افزایش و بهبود شرایط اقتصادی کشور است، همه جوانان این مرز و بوم می‌توانند در جهت بالا بردن توان علمی کشور راهگشا باشند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول