اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

ثبت 100 اختراع در پارک فناوری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از ثبت بالغ بر 100 اختراع در این پارک خبر داد.

ثبت 100 اختراع در پارک فناوری گیلان
مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری گیلان جزو سه پارک نخست کشور در حوزه تجاری سازی فناوری است، اظهار داشت: وزارت علوم و تحقیقات فناوری در ارتباط با پارک علم و فناوری اهتمام خاصی در توسعه آن دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 150 شرکت و موسسه در ساختارهای مختلف در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است، افزود: به لحاظ اینکه این پارک از تمرکز خارج شود از شرق تا غرب گیلان در این حوزه فعال شده‌اند که شهرستان آستارا جزو فعالان این حوزه محسوب می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: این شبکه با هدف حمایت از صاحبان علم و فناوری دانش و دستاوردهای پژوهشی است.
وی حمایت از ایده‌های علمی برای تبدیل کردن به حوزه تجاری را از اهداف مرکز رشد علم و فناوری دانست و بیان داشت: در همین راستا پروژه‌های بسیار خوبی انجام گرفته که در حوزه بیوتکنولوژی، نانو و ساخت و تولید طرح‌های قابل توجه انجام گرفته شده که این طرح‌ها از تهران، اصفهان، مشهد و دیگر استان‌ها در قالب شرکت‌ها و موسسات در حوزه الکترونیک و فناوری انجام شده است.
متقی‌طلب با تاکید بر اینکه مزیت این حوزه ارتقای توانمندی و ایجاد شغل پایدار مبتنی بر علم و دانش است، اذعان داشت: محققانی که ایده‌های علمی در حوزه کلان و یا خرد دارند، این پارک توانایی آن را دارد که در سطوح مختلف مانند مالی و آزمایشگاهی و ثبت اختراع حمایت کنیم.
وی تعداد موارد ثبت اختراع در پارک گیلان را بالغ بر 100 مورد عنوان کرد و تصریح کرد: موارد متعددی در این زمینه داریم که بنا به دلایلی ثبت شده‌اند و برخی از محققان و مخترعان نیز به دلایلی از مراجعه به این پارک خودداری کرده‌اند که خود یک ایراد محسوب می‌شود.
این مسئول، پارک علم و فناوری گیلان را مرجع منطقه فکری شمال کشور ذکر کرد و خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری به افرادی که در حوزه علمی و فناوری فعالیت می‌کنند به صورت تضمینی از آنان حمایت کرده و برای توسعه ایده‌های آنها راهکارهای علمی و تجاری ارائه می‌دهد.
وی همچنین از استقرار دبیرخانه شبکه پارک علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان خبر داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول