اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

ثبت 10 هزار اختراع بین‌المللی در افق 1404 کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: در افق 1404، ثبت 10 هزار اختراع در خارج از کشور برنامه‌ریزی شده است که سهم استان زنجان نیز ثبت 200 اختراع بین‌المللی است.

ثبت 10 هزار اختراع بین‌المللی در افق 1404 کشور
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های دانش بنیان 20 درصد اعتبارات اشتغالزایی را به خود اختصاص می‌دهند و استانداری‌های موظف شده‌اند تا از اعتبارات کار گروه اشتغال استان‌ها این سهم را به طرح‌‌های دانش بنیان ارائه کنند.
وی ادامه داد: طرح‌های دانش بنیان از سوی بنیاد نخبگان به کار گروه اشتغال استان ارائه می‌شود تا در این کار گروه بررسی شده و اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد.
 رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: در این کار گروه طرح‌های تایید شده برای دریافت تسهیلات 250 میلیون تومانی به بانک عامل معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در این طرح شرکت‌های سهامی نیز می‌توانند تسهیلات لازم را دریافت کنند، افزود: از مسئولان استان تقاضا داریم نسبت به اختصاص 20 درصد اعتبارات کار گروه اشتغال به طرح‌های دانش بنیان اقدام کنند.
رمضانی خاطرنشان کرد: از افرادی که طبق آئین‌نامه و در چارچوب استانداردهای لازم و روال قانونی برنامه های خود را انجام می‌دهند، از طریق بنیاد نخبگان حمایت شده و می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.
وی بر ضرورت ثبت اختراعات به صورت علمی تاکید کرد و افزود: برخی مخترعان به این دلیل که اختراع خود را به ثبت نرسانده‌اند تسهیلات بنیاد به آنان ارائه نمی‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: این طرح‌ها از نظر علمی اعتبار نداشته و بنیاد نخبگان نمی‌تواند، از این طرح‌ها حمایت کند.
وی ادامه داد: در یک و نیم سال گذشته 300 اختراع از سوی نخبگان استان به بنیاد نخبگان ارائه شده است که تنها 22 اختراع از سوی بنیاد تایید شده تا از تسهیلات استفاده کنند.
رمضانی با اشاره به اینکه در زمینه ارائه آموزش‌های لازم به نخبگان محدودیتی وجود ندارد، افزود: برگزاری کارگاه‌های مختلف از برنامه‌های بنیاد نخبگان برای حمایت از نخبگان و تجاری سازی طرح‌های آنان است.
وی از برگزاری کارگاه ثبت اختراع بین‌المللی از سوی بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد و افزود: آموزش‌های لازم به نخبگان در قالب این کارگاه‌ها ارائه می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ثبت اختراع در خارج از کشور را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: با ثبت اختراعات به صورت بین‌المللی افراد می‌توانند فناوری خود را در سطح جهان عرضه و یا اختراع خود را بفروشند.
وی یادآور شد: کالاهای دانش بنیان و تولید دانش بنیان که در خارج از کشور ثبت شده باشد به عنوان بازاری برای مخترعان محسوب می‌شود که افراد می‌توانند با ثبت اختراع خود به صورت بین‌المللی از مزیت‌های آن استفاده کنند.
رمضانی خاطرنشان کرد: مخترعان می‌توانند برخی از فناوری‌ها را  که در کشور کاربرد ندارد، به کشورهای دیگر بفروشند.
وی با بیان اینکه یک اختراع می‌تواند در چند کشور به ثبت برسد، افزود: ثبت اختراع در سطح بین‌الملل زمینه فروش فناوری و کالای دانش بنیان و یا تولید دانش بنیان را فراهم می‌کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان بر لزوم آشنایی مخترعان با ثبت اختراعات خود به صورت بین‌المللی تاکید کرد و افزود: بنیاد نخبگان به مخترعان و نخبگان آموزش‌های لازم را برای ثبت بین‌المللی ارائه می‌کند.
وی یادآور شد: در چشم‌انداز و نقشه جامع علمی کشور در افق 1404، ثبت 10 هزار اختراع در خارج از کشور برنامه‌ریزی شده است که سهم استان زنجان نیز ثبت 200 اختراع بین‌المللی است.
رمضانی بیان داشت: طرح‌های ثبت شده در سطح کشور تاکنون به کمتر از یک‌هزار طرح می‌رسد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در افق 1404 به این برنامه برسیم.
وی تصریح کرد: ثبت اختراع موجب می‌شود تا دیگران نتوانند از دستاورد افراد استفاده کرده و به نام خود استفاده کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول