اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر خبر داد:

ثبت 90 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر از ثبت 90 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر خبر داد.

ثبت 90 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر
یدالله رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تاکنون 900 مقام علمی، پژوهشی، ترویجی و عمومی دانشجویان کسب شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی وا‌حد ابهر چهارم اسفند ماه 68 تاسیس شده است، تصریح کرد: این دانشگاه از زمان تاسیس یکی از واحدهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به اینکه هم اکنون 11 هزار نفر دانشجو در پنج دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: تعداد اعضای علمی این دانشگاه 245 نفر است.
وی با بیان اینکه 105 هزار متر مربع فضای مسقف آموزش علمی ـ فرهنگی موجود دارد، تاکید کرد: ششم مرداد ماه امسال 21 هزار متر مربع فضای آموزشی مسقف به مرحله افتتاح رسید.
رجایی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد تعداد رشته‌های موجود دانشگاه خاطر نشان کرد: 106 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد وجود دارد که 22 رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.
وی از چاپ 62 مقاله علمی در سطح‌های مختلف در مجله‌های مختلف توسط دانشجویان و اعضای هیئت علمی خبر داد و افزود: تاکنون چهار جلد کتاب توسط این دانشگاه چاپ شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر ابراز داشت: هم اکنون سه مجله علمی پژوهشی به چاپ می‌رسد و مجوز انتشار دو مجله دیگر نیز دریافت شده است.
وی همچنین از فعالیت دو پژوهشکده در این دانشگاه خبر داد و افزود: دو پژوهشکده علوم کشاورزی و باستان شناسی نیز در این دانشگاه در حال فعالیت هستند.
رجایی با بیان اینکه 131 هزار جلد در کتابخانه دانشگاه کتاب وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به کتابخانه دیجیتال متصل است، که حدود 40 میلیون مقاله، کتاب و... معتبر بین‌المللی را در خود جای  داده است.
وی با اشاره به اینکه در استان زنجان دو واحد مستقل دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: در استان‌های شمال غرب تنها استانی هستیم که دو واحد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ابهر و زنجان وجود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر خاطر نشان کرد: سال گذشته یک رتبه بندی بین 110 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر رتبه 11 را به خود اختصاص داد.
وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد ظرفیت برای تحصیل دانشجویان گفت: بر اساس آمارهای موجود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 30 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی وجود داشت.
رجایی با بیان اینکه دانشگاه غیر دولتی قبل از انقلاب وجود نداشت، ادامه داد: در حال حاضر حدود 3.5 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حدود 50 درصد بار آموزش عالی را به دوش می‌کشد، یادآور شد: در این سال‌ها شاهد رقابت دانشگاه‌ها هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با بیان اینکه اگر دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت تعداد دانشجویان به بالای یک میلیون نفر نیز نمی‌رسید، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت دانشگاه‌ها را افزایش داده است.
وی تاکید کرد: در صورت نبود دانشگاه آزاد اسلامی خانواده‌های متمول فرزندان خود را به خارج از کشور می‌فرستادند و هزاران معضلات فرهنگی روبرو می‌شدیم و کسانی که تمکن مالی نداشتند از تحصیل باز می‌ماندند.
رجایی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ شخصی سهمی ندارد، تصریح کرد: هیئت امنا گردانندگان امور دانشگاه هستند.
وی افزود: در اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه یک موسسه عام‌المنفعه است که برای توسعه آموزش عالی و ادامه تحصیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در حال رقابت با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است، ادامه داد: در ارتباط با تولید و ارائه مقاله‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که با دانشگاه‌های دولتی رقابت می‌کند.
وی به سیر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه دهه‌های تثبیت، توسعه و کیفیت را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در دهه چهارم و دهه رقابت با دانشگاه‌های بین‌المللی قرار دارد.
رجایی با بیان اینکه این دانشگاه هزینه‌ها را آن چنان در آموزش عالی پایین آورده است که قابل قیاس با هزینه‌های دولتی قابل قیاس نیست، یادآور شد: بخش دولتی در آموزش عالی حدود شش تا هفت برابر دانشگاه آزاد هزینه می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول