اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

طرح آموزش سلامت در 100 مدرسه قم اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای تغییر در نظام سلامت برنامه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا 100 مدرسه در قم در طرح آموزش سلامت شرکت کردند.

طرح آموزش سلامت در 100 مدرسه قم اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شمس الدین حجازی ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که در هنرستان دخترانه پروفسور حسابی برگزار شد، اظهار کرد: طرح مروج سلامت از سال 88 با همراهی آموزش و پرورش در مدارس استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دین اسلام به بهداشت و سلامت توجه بسیاری کرده است به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی برنامه تحول در نظام سلامت را در دستور کار قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آموزش و پرورش را بهترین بستر برای تغییر در نظام سلامت دانست و به اجرای طرح آموزشی سلامت در 100 مدرسه اشاره کرد و گفت: آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود به خانواده‌ها نیز انتقال می‌یابد و این طرح برای افراد بسیاری از جامعه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه هفته سلامت گفت: همه ساله روز 18 فروردین(7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود.

حجازی اضافه کرد: در هفتم آوریل در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه کنفرانس بین‌المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین شد.

وی گفت: مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از 61 کشور جهان تشکیل شد که از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران امر بهداشت همواره به عنوان یکی از مباحث مبنایی در مباحث توسعه‌مندی کشور مورد نظر بوده است، چنان‌که فصل 25  قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به بهداشت و درمان اختصاص داده شده است.

وی همچنین ادامه داد: امسال هفته سلامت با شعار «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» نام گرفته است که با هدف اهمیت و تکریم سالمندان این نام انتخاب شده است.

حجازی از جمله اتفاقات بد در جوامع غربی را دور کردن سالمندان از جمع صمیمی خانواده‌ها و رها کردن آنان در خانه‌های سالمندان عنوان کرد و گفت: در مدت زمانی خاص این رویه ناپسند در کشور ما نیز در حال اجرایی شدن بود.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ادامه این رویه غلط نیازمند آموزش صحیحی به خانواده‌ها هستیم تا نیازهای عاطفی را پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: امروز افتخار ایران اسلامی این است که در میان 56 کشور  عضو سازمان سلامت، رتبه نخست سلامت را کسب کرده است.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان فواید سلامت پرداخت و گفت: دو نعمت است که انسان هنگامی که از دست داد، متوجه ارزش آن می‌شود که این دو سلامتی و جوانی هستند که باید همواره قدردان این دو نعمت بود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول