اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کاراته مازندران:

مازندران میزبان اردوی تیم ملی کاراته شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته مازندران از میزبانی این استان برای برقراری اردوی تیم ملی کاراته کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مازندران میزبان اردوی تیم ملی کاراته شد

علی سلطانی امروز در حاشیه برگزاری دوره مربیگری مازندران در محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه این دوره به مانند کارگاهی آموزشی در درجه‌های یک تا سه مربیگری کاراته برگزار می‌شود، گفت: کلاس درجه یک برای نخستین بار در حال برگزاری است و کلاس‌های تئوری نیز قبل از سال برگزار شد.

رئیس هیئت کاراته مازندران تصریح کرد: این دوره با حضور مدرسان فدراسیون، مسئول کمیته مربیان فدراسیون، دبیر فدراسیون کاراته در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

سلطانی هدف کلی از برگزاری این دوره را آشنایی مربیان کاراته سراسر مازندران با متد روز دنیا دانست و افزود: حدود 30 مربی برای ارتقای درجه در این دوره و مابقی برای تمدید کارت مربیگری خود حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: ضوابطی برای تمدید کارت مربیگری که دوره‌ای سه ساله دارد وجود دارد که از جمله آن حضور در همین دوره‌هاست و باید مربیان در طول سال 75 ساعت در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا کارت‌های آنها تمدید شود.

رئیس هیئت کاراته مازندران اضافه کرد: در ارزیابی و امتیازدهی مربیان، حضور در کلاس‌هایی همچون داوری و آموزش و تمام کلاس‌های مرتبط با این رشته ضروری است.

سلطانی برنامه کلی این هیئت را در زمینه کارهای پایه‌ای و آموزش دانست و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ای که مدرسان فدراسیون ارائه می‌کنند، امیدواریم مربیان ما بتوانند توانمندی خودشان را بروز دهند و با اجرایی کردن آن در کلاس‌های خود رشته ورزشی کاراته را در مازندران به رشد قابل توجه برسانند.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر جایگاه کاراته مازندران در کشور بیان داشت: از نظر عملکرد و رتبه‌بندی در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر کشور را داشتیم و هیئت برتر کشور شدیم و بر اساس ارزیابی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز جز برترین‌ها بودیم.

سلطانی ادامه داد: از نظر جایگاه قهرمانی به دلیل حضور چهار ملی‌پوش فیکس که دو نفر آقا و دو نفر نیز خانم‌های مازندرانی هستند و برای مسابقات جهانی آماده خواهند شد در کشور جایگاه مناسبی داریم.

رئیس هیئت کاراته مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره برترین هیئت‌های استان تصریح کرد: در سال 90 بر اساس عملکرد گذشته شهرستان‌های قائمشهر، ساری و بابل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از نظر قابلیت‌هایی همچون مدیریت مناسب و کسب مدال‌ها به دست آوردند.

سلطانی عنوان کرد: قائمشهر در این بین با توجه به اینکه چهار ملی‌پوش کاراته را دارد رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و امیدواریم این موفقیت به شهرهای دیگر نیز انتقال یابد.

وی با بیان اینکه کاراته در دو بخش کنترلی و غیرکنترلی اجرا می‌شود، بیان داشت: نباید در این بین بخش غیرکنترلی را فراموش کرد، چرا که نیروهای بسیار خوب و موفقیت‌های قابل توجهی همچون کسب مقام سوم مسابقات سبک‌های آزاد در بین 32 استان را کسب کردند که قابل ستایش است.

رئیس هیئت کاراته مازندران درباره مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری این هیئت اضافه کرد: در سال جاری همایش تجلیل از قهرمانان سال گذشته و همچنین قدردانی از مربیان، داوران و هیئت‌های برتر از جمله برنامه‌های این هیئت است.

سلطانی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های داوری و ارتقای آن، اعزام داوران به کلاس‌های داوری آسیا که هم‌اکنون نیز یک داور مازندرانی برای حضور در این کلاس‌ها اعزام شده و دو ماه دیگر نیز چند نفر از مازندران عازم کلاس‌های داوری در مالزی می‌شوند.

این مسئول گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی بر روی ورزشکاران پایه‌ای و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیان و آموزش برای هیئت‌ها برای ارتقای مدیریت شهرستانی از جمله برنامه‌های سال جاری است.

این مسئول ورزشی مازندران از برگزاری اردوی تیم ملی در آینده‌ای نزدیک در مازندران خبر داد و ابراز داشت: به احتمال زیاد میزبانی از مسابقات کشوری و یا حتی بین‌المللی نیز پس از برگزاری جلسات فدراسیون در انتظار مازندران است.

رئیس هیئت کاراته مازندران در پایان متذکر شد: رشد این رشته ورزشی منوط به استعدادیابی مناسب است و از این رو به کمیته استعدادیابی تاکید کرده‌ایم که این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

سلطانی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه امیدواریم در رشته مهیج و زیبای کاراته در مازندران بیش از پیش موفق باشیم و همواره در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول