اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی

مشکلات نمایندگان تشکل‌های کشاورزی فردوس بررسی شد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی مشکلات نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان فردوس بررسی شد.

مشکلات نمایندگان تشکل‌های کشاورزی فردوس بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با تشکل‌های بخش کشاورزی در فردوس اظهار داشت: نامگذاری سال جاری به‌عنوان سال تولید ملی وظیفه خدمت‌رسانی به قشر تولیدکننده را دوچندان می‌کند.

غلامرضا هادربادی گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید در راستای تحقق تولید ملی تلاش و همیار و همراه سازمان جهادکشاورزی باشند.

وی با بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان فردوس در راستای رفع مشکلات و موانع موجود قول مساعد داد و افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه استان، تسهیلات با کارمزد پایین به کشاورزان پرداخت می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان فردوس نیز گرانی علوفه، دوری از مراکز تولید، کمبود نقدینگی تشکل‌ها و خرده مالکی را از مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد.

عباسعلی غلامی با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان افزود: در حال حاضر پروژه‌یابی در حدود 300 هکتار انجام شده و به ازای هر هکتار 3.5 میلیون تومان تسهیلات از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کمبود نقدینگی، افت قیمت محصولات توسط دلالان در زمان خرید، کمبود سوخت واحدهای تولیدی، بالا بودن هزینه‌های گازکشی به واحد‌های گلخانه‌ای، رفع مشکل فاضلاب مجتمع دامداری و عدم پرداخت مناسب به خسارت دیدگان از طریق دفتر بیمه محصولات کشاورزی از جمله مشکلاتی بود که توسط اعضای تشکل‌ها و مدیران عامل و اعضای نظام صنفی و خبرگان کشاورزی در شهرستان فردوس عنوان شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از چند طرح کشاورزی فردوس شامل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به صورت الگویی در باغات انار به میزان 25 هکتار، مرکز پرورش قارچ دکمه‌ای در سطح 4 هزار مترمربع و میزان تولید سالانه 200 تن در چهار دوره پرورش و مرکز تولید کود ورمی کمپوست در سطح 500 مترمربع با تولید سالانه 420 تن بازدید کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول