اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی رشت خبر داد

توزیع 51 هزار تن کود بین کشاورزان گیلانی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی رشت از توزیع 51 هزار تن کود بین کشاورزان این استان خبر داد و گفت: 35 هزار تن کود توزیعی به صورت یارانه‌ای است.

توزیع 51 هزار تن کود بین کشاورزان گیلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید مهدوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به طرح تجهیز و نوسازی 120 هکتار اراضی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 800 هکتار اراضی رشت تجهیز و نوسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی رشت در سال جاری هفت برابر شده است، افزود: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

مهدوی، اراضی کشاورزی شهرستان رشت را 64 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 28 درصد اراضی کشاورزی گیلان در این شهرستان قرار دارد.

این مسئول، از توزیع 51 هزار تن کود بین کشاورزان گیلان خبر داد و تصریح کرد: طبق مکاتبه‌هایی که با وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفته، 35 هزار تن کود توزیعی یارانه‌ای است.

رئیس جهاد کشاورزی رشت با اشاره به تجهیز پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در 15 سال گذشته، ابراز داشت: طرح تجهیز و نوسازی شش هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان رشت به تصویب رسیده است و پس از برداشت برنج در سال جاری انجام می‌شود.

وی به اختصاص 800 میلیارد تومان اعتبار برای امور زیربنایی اراضی کشاورزی رشت اشاره کرد و گفت: تجهیز و نوسازی اراضی مانع تغییر کاربری زمین‌ها می‌شود.

به گفته مهدوی، 70 درصد اراضی شالیزاری رشت تاکنون شخم اولیه زده شده و در 10 هزار هکتار نیز شخم دوم زده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی رشت با اشاره به خزانه‌گیری 55 درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان، خاطرنشان کرد: 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشت خزانه‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه تولید محصول ارگانیک در دستور جهاد کشاورزی قرار دارد، اذعان کرد: امسال دو هکتار از اراضی کشاورزی رشت به صورت آزمایشی زیر کشت توام برنج و پرورش اردک قرار دارد.

مهدوی کشت برنج پر محصول گوهر را از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توصیف کرد و یادآور شد: مقدار هشت تن شلتوک از رقم پر محصول گوهر در هر هکتار استحصال می‌شود. رئیس جهاد کشاورزی رشت به کشت برنج گوهر در 2 هزار و 500 هکتار اراضی این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان زیر کشت برنج پر محصول گوهر می‌رود.

وی، تامین سوخت کشاورزان را در اولویت خواند و یادآور شد: زمستان سال گذشته 7 میلیون و 600 هزار لیتر سوخت بین کشاورزان در رشت توزیع شد.

مهدوی از توزیع دو میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان در فروردین جاری در رشت خبر داد و اظهار داشت: چهار میلیون لیتر سوخت تا پایان خرداد سال جاری بین کشاورزان در این شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی رشت ایجاد امور زیربنایی را از موارد مهم در بحث توسعه کشاورزی عنوان کرد و گفت: بتنی کردن 60 کیلومتر انهار این شهرستان با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان در حال اجراست و از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی برخوردار است.

وی بر لوله‌گذاری کانال‌های آب کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: سال گذشته 7.5 کیلومتر کانال‌های کشاورزی رشت لوله‌گذاری شده ضمن اینکه امسال 5.5 کیلومتر لوله‌گذاری در حال انجام است.

مهدوی با اشاره به لایروبی 114 هکتار اراضی کشاورزی رشت در سال گذشته، تصریح کرد: توسعه کشاورزی از موارد حائز اهمیت بوده و دولت تمام اختیارات خود را در این زمینه به فرمانداران تفویض کرده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول