اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردکان خبر داد

تسهیلات 300 میلیون ریالی به فعالان بخش کشاورزی اعطا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان از اعطای تسهیلات 300 میلیون ریالی به فعالان بخش کشاورزی خبر داد.

تسهیلات 300 میلیون ریالی به فعالان بخش کشاورزی اعطا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد کمالی صبح امروز در نخستین نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اردکان از پیشنهاد تسهیلات 825 میلیون ریالی به بخش کشاورزی اردکان در مرحله اول این طرح خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح تسهیلات 300 میلیون ریالی به فعالان بخش کشاورزی اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر میزان تسهیلات اعطایی به هر نفر 300 میلیون ریال است که متقاضیان باید برای آغاز اجرای طرح، حتماً 10 درصد سرمایه اولیه را در اختیار داشته باشند.

فرماندار اردکان افزود: از مجموع 196 میلیار تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان یزد در مرحله اول، مبلغ 820 میلیارد ریال از سوی شهرستان اردکان برای تحقق این امر پیش‌بینی و پیشنهاد شده است.

کمالی ادامه داد: با تصویب نهایی طرح‌های پیشنهادی فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری اردکان توسط اعضای کارگروه ویژه بخش توسعه کشاورزی این شهرستان، اعتبار برآورد شده به این طرح‌ها تعلق خواهد گرفت.

فرماندار اردکان تصریح کرد: همه طرح‌های داوطلبان دریافت تسهیلات در جلسه کارگروه تخصصی بخش کشاورزی که هر 15 روز یک‌ بار تشکیل می‌شود باید به تصویب برسد.

کمالی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های جدید دولت برای توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری و استفاده از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: راهکار اصولی و آینده‌نگرانه مقام معظم رهبری در توجه به بحث تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، علاوه بر رفع مشکلات صنایع مختلف، در بخش کشاورزی و صنایع پایین‌دستی آن بسیار مؤثر و راه‌گشا خواهد بود.

فرماندار اردکان اضافه کرد: اتخاذ تصمیم در امور اجرایی و یا تنظیم و تصویب دستورالعمل‌های مربوطه در مورد فعالیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی هم‌چنین افزایش تولید و ایجاد اشتغال در زمینه طرح‌های گلخانه‌ای، باغداری، دام و طیور، شیلات و نیز طرح‌های مدیریت منابع طبیعی به ویژه طرح‌های آبخیزداری، مرتع‌داری و جنگل‌داری و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی از طریق تصویب طرح‌های کارشناسی شده و اختصاص تسهیلات لازم به این طرح‌ها از مهم‌ترین وظایف این کارگروه تخصصی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردکان نیز در این نشست با تشریح جزئیات وظایف کارگروه توسعه بخش کشاورزی از استقرار دبیرخانه این کارگروه در اداره جهاد کشاورزی اردکان خبر داد.

محمد وطن‌خواه افزود: فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان اردکان می‌توانند با ارائه طرح‌های خود در زمینه توسعه کشاورزی که از توجیه اقتصادی و توان تولید برخوردار باشد، پس از تصویب طرح از تسهیلات پیش‌بینی شده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی روستاییان بیکار فاقد زمین یا کم زمین، افراد مجرب و دارای مدرک تحصیلی مرتبط با طرح هم‌چنین فارغ‌التحصیلان عضو در شرکت تعاونی‌ها و شرکت‌های سهامی عام و خاص حوزه کشاورزی و دامپروری برای دریافت این تسهیلات در اولویت هستند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول