اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد

وصول 189 میلیارد تومان مالیات در استان زنجان

خبرگزاری فارس:مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از وصول 189 میلیارد تومان مالیات از سوی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان در سال گذشته خبر داد.

وصول 189 میلیارد تومان مالیات در استان زنجان

اکبر قاسم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان در راستای عمران و آبادانی استان با تلاش سربازان گمنام اقتصادی استان در سال گذشته 189 میلیارد تومان وصولی داشته است.

وی با بیان اینکه از این میزان 86 درصد از طریق منابع مالیات‌های مستقیم وصول شده است، خاطرنشان کرد: 14 درصد این مالیات‌ها نیز از منابع مالیات‌های غیرمستقیم یعنی مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

 

*رشد 50 درصدی مالیات‌های غیرمستقیم در زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از رشد 50 درصدی مالیات‌های غیرمستقیم نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تحقق آن نسبت به درآمدهای پیش‌بینی استانی از منابع مالیاتی 133 درصد بوده است‌.

وی ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی استان علاوه بر تحقق درآمدهای پیش‌بینی استانی از منابع مالیاتی با عنایت بر اینکه متولی وصول عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها نیز است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته برای خدمت‌رسانی و تأمین رفاه و ارائه خدمات به شهروندان توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مبلغ 200 میلیارد ریال وصول شده است، خاطرنشان کرد: این میزان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان واریز شده است.

 

*واریز 106 میلیون تومان برای احداث واحدهای آموزشی در زنجان

وی با بیان اینکه در اجرای تبصره 3 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 90 برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد، تصریح کرد: به منظور تأسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته مبلغ 106 میلیون تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شده است‌.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مالیات‌های استردادی موضوع ماده 242 (ق.م.م) مکسوره از مالیات‌های تکلیفی و پنج درصد علی‌الحساب موضوع ماده 104 (ق.م.م) توسط ذی‌حسابان واریز شده است، خاطرنشان کرد:‌ این میزان 60 میلیارد و 402 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول