اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه پیمانکاران اقلیم کردستان عراق خبر داد

معافیت مالیاتی و گمرکی 10 ساله برای تجار ایرانی در عراق

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه پیمانکاران اقلیم کردستان عراق گفت: تجار و بازرگانان ایرانی در اقلیم کردستان عراق معافیت مالیاتی و گمرکی 10 ساله دریافت می‌کنند.

معافیت مالیاتی و گمرکی 10 ساله برای تجار ایرانی در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد عطا صبح امروز در نشست هم‌اندیشی تجار و بازرگانان مازندرانی و اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه اقلیم کردستان عراق منطقه‌ای امن در شمال عراق است، تاکید کرد: هیچ حرکت تروریستی در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم همکاری‌های مناسبی میان دو کشور داشته باشیم، تصریح کرد: سابقه همکاری میان ایران و اقلیم کردستان عراق به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد و این رابطه پیوند دینی و مذهبی نیز میان دو منطقه ایجاد کرده است.

عطا با تاکید بر اینکه امیدواریم تردد تجار و بازرگانان میان دو کشور افزایش پیدا کند، عنوان کرد: امیدواریم این سفرها زمینه افزایش مناسبات تجاری میان دو منطقه را گسترش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه توانمندی‌های مازندران در حوزه‌های مختلف می‌تواند در کردستان عراق می‌تواند کارگشا باشد، گفت: مازندران در تولید سیمان، انواع مواد خوراکی و منسوجات و نساجی می‌تواند نیازهای کشور همسایه را تامین کند.

غلامرضا عشریه با اشاره به اینکه تولید لبنیات و پروتئین‌های گوشتی در مازندران به عنوان یک توانمندی به شمار می‌رود، اذعان داشت: مازندران می‌تواند در نیازهای بازار سلیمانیه عراق را تامین کند.

وی با اعلام اینکه مازندران آمادگی ارسال کالا با پرواز هوایی را دارد، گفت: تسهیل در امور گمرکی نیز برای تجار عراقی در مازندران صورت می‌گیرد.

عشریه متذکر شد: امیدواریم ارتباطات گذشته اقتصادی در سال‌های آینده میان دو کشور افزایش پیدا کند.

انتهای ‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول