اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور:

6 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است

خبرگزاری فارس: معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور گفت: سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در کشور وصول شده است.

6 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین وکیلی عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته در مجموع مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم 28 هزار میلیارد تومان وصول شده، که نسبت به بودجه پیش‌بینی شده، در این مدت 92 درصد تحقق یافته است.

وی افزود: برای سال 91 تقریباً وصول حدود 34 هزار میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده است که در مراحل کمیسیون‌های مختلف مجلس مطرح است تا اینکه تصویب شود، با این حال رقمی را که با معاونت مدیریت و برنامه‌ریزی به توافق رسیدیم نزدیک به 34 هزار میلیارد تومان است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور به مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده نیز 92 درصد نسبت به بودجه تحقق داشته است، که تقریباً بیش از 6 هزار میلیارد تومان وصولی سال گذشته بوده است.

وکیلی یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده در سال اول اجرا سه درصد بود و هر سال یک درصد اضافه می‌شود، سال گذشته چهار درصد شد و برای سال 91 به پنج درصد رسیده است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور با اشاره به تسلیم اظهارنامه‌ها در سال جاری گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه امسال شرایطی داریم و کسانی که اظهارنامه مالیاتی را تکمیل نکنند، تمام معافیت‌هایشان لغو می‌شود، یعنی امسال یکی از شرایط دریافت معافیت مالیاتی این است که حتماً اظهارنامه مالیاتی تکمیل شود.

وکیلی خاطرنشان کرد: برای اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 90 که امسال قرار است تسلیم شود، سعی شده فرم اظهارنامه را ساده کنیم، مثلاً برای اصناف مشمول بند ج ماده 95 ما اظهارنامه را یک برگی کرده‌ایم تا مؤدیان بتوانند این فرم را به راحتی پر کنند و در کنار این اقدام از اول اردیبهشت نرم‌افزار روی سایت قرار می‌گیرد، تا مؤدیان بتوانند بدون مراجعه حضوری اظهارنامه را پر کنند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور گفت: مؤدیان مالیاتی فرصت دارند تا 31 تیرماه اظهارنامه خود را تحویل دهند.

وی در خصوص طرح جامع مالیاتی کشور گفت: امسال برای این طرح سه استان تهران، اصفهان و کرمانشاه را به عنوان پایلوت در نظر گرفتیم و سیستم نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی را نصب می‌کنیم و در سال آینده آن را توسعه کشوری می‌دهیم.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور گفت: مهم‌ترین مزیت طرح جامع مالیاتی خدمت‌رسانی به روز به مؤدیان است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات روح‌الله مهربان مدیرکل سابق اداره‌کل امور مالیاتی لرستان تقدیر و مصطفی پورامیدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره‌کل منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول