اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اکبریان در گفت‌وگو با ‌فارس:

توطئه‌های غرب از زبان وزیر خارجه امارات بیان می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سخنان و مواضع ضد ایرانی وزیر خارجه امارات، در حقیقت مطالب دیکته شده غربی‌ها است که از سوی وی بیان می‌شود.

توطئه‌های غرب از زبان وزیر خارجه امارات بیان می‌شود

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: از زمان استقرار رژیم اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی، هدف نخست کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس تأمین امنیت این رژیم مجعول بوده است.

وی تصریح کرد: غربی‌ها برای امنیت جنایتکاران اسرائیلی، توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری را اجرا کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این دسیسه‌ها ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان منطقه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از حکام منطقه که ارتباط خوبی هم با مردم کشورشان ندارند، به صورت آگاهانه و ناآگاهانه در زمین غربی‌ها بازی کرده و مسائلی را مطرح می‌کنند که به طور مستقیم از سوی آمریکا و انگلیس به آنها دیکته شده است.

* نباید در مواردی مانند تمامیت ارضی کشورمان ساکت باشیم

اکبریان با اشاره به اینکه دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی و آرمان‌های اسلام و انقلاب وظیفه‌ای است که بر دوش تک تک ایرانیان قرار دارد، گفت: هرگز نباید در مورد مسائل مهم و حیاتی مانند دفاع از انقلاب و خاک کشورمان ساکت باشیم.

وی با بیان اینکه اظهارات خصمانه و ضد ایرانی وزیر خارجه امارات باید از سوی مسئولان سیاست خارجی کشورمان با قاطعیت پاسخ گفته شود، تأکید کرد: در صورت سکوت در برابر این مواضع ضد ایرانی شاهد افزایش مواضع خصمانه علیه مردم کشورمان و جمهوری اسلامی خواهیم بود.

* مواضع فرماندهان نظامی قابل تقدیر است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مواضع اتخاذ شده از سوی فرماندهان ارتش سپاه و ارتش درباره اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه امارات گفت: ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که امارات و مسئولان این کشور در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهیم درباره اظهارات و رفتار آنها دغدغه‌ای داشته باشیم.

اکبریان ادامه داد: البته دفاع از ایران نیز قابل چشم‌پوشی نیست و در پاسخ به هر تهدیدی باید در همان حد به آن پاسخ گفت.

وی تأکید کرد: مواضع فرماندهان ارشد نظامی کشورمان به طور کلی مقتدرانه بوده و این مورد خاص نیز بسیار مطلوب و به جا بوده است.

اکبریان در پایان خطاب به مسئولان امارات گفت: بهتر است دوستی با ایران را به وعده‌های تو خالی آمریکایی‌ها نفروخته و اجازه ندهند که روابط امارات با همسایه قدرتمند آنها یعنی جمهوری اسلامی ایران مخدوش شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول