اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان‎های شمالی:

ایران حامی واقعی مسلمین در سطح جهان است

خبرگزاری فارس: دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان‎های مازندران و گلستان گفت: ایران حامی واقعی مسلمین و مستضعفین جهان است و در این راستا شیعه و سنی برایش تفاوت ندارد.

ایران حامی واقعی مسلمین در سطح جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‎الاسلام محمد مجتهدزاده در بازدید از حوزه علمیه اهل سنت امام علی(ع) روستای زاو در جمع مدیران، مدرسان و طلاب این حوزه اظهار داشت: دشمنی بسیاری از کشورها مانند آمریکا و همدستانش به واسطه حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و ... است.

وی‌ با بیان اینکه اکثریت مسلمانان کشورهای یاد شده از برادران اهل تسنن هستند، اظهار داشت: دادخواهی از فریاد مظلوم و مسلمان بر همگان واجب است و تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه حملات کشور فرانسه به حکومت اسلامی اسپانیا به دلیل اتحاد و وحدت مسلمین با شکست مواجه شد، افزود: کارشناسان با ایجاد اختلاف و وارد کردن فساد در جامعه اسپانیا زمینه شکست حکومت اسلامی را فراهم کرده و با این سیاست به نقشه پلید خود دست یافت.

دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان‎های شمالی ادامه داد: علما در حفظ وحدت جامعه نقش مهمی دارند و باید به عنوان محور اتحاد و وحدت در مقابل بحران‎ها ایستادگی کنند.

در این دیدار رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز تجهیز مدارس علوم دینی به تکنولوژی روز دنیا را یک ضرورت برشمرد و گفت: ترویج سریع و صحیح موازین اسلامی با استفاده ازعلم روز جهان و بهره‎گیری از تجهیزات پیشرفته نرم‎افزاری و سخت‎افزاری امکان‎پذیر است.

حجت‎الاسلام ابوالفضل عامری افزود: رسول مکرم اسلام (ص) همواره بر فراگیری علوم در هر زمان و مکان تاکید داشتند و فرمایش ایشان مبنی بر علم‎آموزی مختص قشر یا گروه خاصی نبوده است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر نسبت به تجهیز و ساماندهی مدارس علوم دینی اهل سنت براساس فناوری و علوم روز اقدامات موثری صورت گرفته و تاکنون بیش از 95 درصد مدارس ساماندهی شدند.

به گفته عامری، برخی از خدمات ارائه شده در مدارس علوم دینی اهل سنت، هنوز در مدارس علوم دینی شیعی اجرا نشده است.

همچنین در این دیدار مدیر حوزه علمیه اهل سنت امام علی(ع) روستای زاو ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اظهار داشت: این حوزه یکی از قدیمی‎ترین مدارس علوم دینی محسوب می‎شود که به همت مرکز بزرگ اسلامی در سال‎های اخیر بازسازی و نوسازی شده است.

آخوند طویقلی گل‎چشمه، افزود: اعزام کاروان روحانیون به حج عمره، برگزاری کارگاه‎های آموزشی و توزیع کارت خدمات به طلاب از اهم فعالیت‎های نظام اسلامی محسوب می‎شود که توسط مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ارائه می‎شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول