اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف چند روز آینده در خراسان‌رضوی محقق می‌شود

صدور گذرنامه از کنسولگری ایران برای افغانی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی از اجرای طرح دریافت گذرنامه از کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خراسان‌رضوی خبر داد.

صدور گذرنامه از کنسولگری ایران برای افغانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تبدیل وضعیت اقامتی اتباع افغانی دارای برگه مختص به غیر از افراد مجرد افغان از تاریخ 31 فروردین‌ماه سال جاری به بعد انجام می‌شود.

وی افزود: فقط اتباع افغان دارای برگه بازگشت معتبر خانوار تاریخ اعتبار 31 فروردین‌ماه سال جاری به بعد مشمول این طرح فراخوان بوده که از 2 اردیبهشت سال جاری به تعداد اعضای خانوار خود ظرف چند روز به اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی مراجعه کنند.

عجمی در ادامه افزود: مدارک این افراد خانوار افغان برای دریافت گذرنامه (سرپرست و اعضای زیر16سال خانوار و سایر اعضای بالای 16 سال خانوار) باید اصل و تصویر (کپی) برگه تردد بازگشت سرپرست و تمامی اعضای خانوار به همراه سه قطعه عکس 3 در 4 با پشت زمینه سفید و تکمیل فرم درخواست گذرنامه است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برای گرفتن پاسپورت نیز اصل و تصویر (کپی)، 2 فیش بانکی به مبلغ یک میلیون ریال و مبلغ 300 هزار ریال به بانک ملی شعبه اسکان به شرکت شتکا برای گرفتن هر پاسپورت است.

وی تصریح کرد: به دلیل ظلم و ستمی که از سوی کشورهای عراق و افغانستان به مردم این منطقه وارد شده و آنها نیز با مردم ایران هم‌مرز هستند تعداد زیادی از این افراد به صورت غیرمجاز به کشور ما مهاجرت کردند.

وی افزود: تبصره‌ای نیز برای زنانی که جدا از همسر خود متقاضی گرفتن پاسپورت هستند نیز وجود دارد.

عجمی در ادامه به تعداد هزار و 500 نفر از افرادی که دارای کارت رسمی هستند، اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه شورای امنیت ملی کشور ایران سامان دهی افراد پناهنده شده باید به صورت مطلوب صورت گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه در تاریخ مردادماه سال 89 طرح فراخوان سرشماری اتباع غیرمجاز صورت گرفت که در یک ماه 69 هزار نفر از افراد غیرمجاز برای اقامت موقت ثبت‌نام کردند.

عجمی افزود: در سال گذشته از طریق رسانه نیز فراخوان مراجعه به اینترنت از طریق نوبت‌دهی مراجعه اتباع خارجه انجام شد که از 65 هزارنفر متقاضی 54 هزار نفر موفق به ثبت‌نام و کارت بازگشت شدند.

وی افزود: در آخر بهار امسال طرح آمایش 7 اعتبار دارد و از یک تیرماه توزیع اقامت مرحله 8 آغاز می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول