اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بهداشت گرمسار:

افراد 11 تا 24 ساله بیشتر کلسیم می‏خواهند

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت شهرستان گرمسار بیش‌ترین نیاز به مصرف کلسیم را در افراد 11 تا 24 ساله اعلام کرد و گفت: سیگار کشیدن مانع جذب کلسیم مصرفی در بدن می‏شود.

افراد 11 تا 24 ساله بیشتر کلسیم می‏خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حوریه گلینی در نشستی با موضوع سلامت و تغذیه در گرمسار اظهار کرد: سلامت روان، حالات عاطفی و شرایط ذهنی را دربر می‏گیرد و توانایی فرد را برای پاسخ دادن به چالش‏ها و شیوه‏های خردمندانه زندگی کردن توصیف می‏کند.

وی افزود: سلامت روان، تعادل بین اعضا و محیط در رسیدن به خودشکوفایی است.

کارشناس بهداشت شهرستان گرمسار به ملاک‏های سلامت روان اشاره کرد و افزود: توانایی برقراری رابطه با دیگران، تفکر منطقی و خردمندانه، تلاش در جهت سلامتی، عشق و محبت ورزیدن نسبت به دیگران و معنی دادن به زندگی از جمله ملاک‏های سلامت روان است.

گلینی در ادامه به سلامت جسمی اشاره کرد و گفت: کلسیم در بدن انسان تأثیرات مفید فراوانی داشته و در هر سنی بدن به آن نیاز پیدا می‏کند.

وی گفت: کسانی که بیشترین نیاز به مصرف کلسیم را دارند، افراد 11 تا 24 ساله هستند و علت این نیاز نیز رشد سریع انسان در این دوره زندگی است.

کارشناس بهداشت شهرستان گرمسار تأکید کرد: ذخیره اصلی کلسیم بدن تا 25 سالگی شکل می‏گیرد، به همین جهت افراد در این سنین باید از مقادیر کافی کلسیم استفاده کنند.

گلینی افزود: زنان باردار و شیرده و افراد بالاتر از 50 سال نیز به مصرف کلسیم نیاز ویژه دارند.

وی نکاتی را برای پیش‌گیری از کمبود کلسیم عنوان کرد و گفت: نباید قهوه، چای و نوشابه‏های گازدار بیش از حد مصرف شود.

کارشناس بهداشت شهرستان گرمسار بیان داشت: باید از انواع لبنیات نیز به میزان کافی استفاده شود، در عین حال سیگار کشیدن مانع جذب کلسیم مصرفی در بدن می‏شود.

گلینی در پایان تصریح کرد:‌ غذاهای حاوی پروتئین و نمک باعث دفع کلسیم می‏شوند و کمبود ویتامین "دی" نیز از عواملی است که جذب کلسیم را با مشکل رو به ‏رو می‏سازد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول