اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی:

طرح آموزش سلامت باروری در استان مرکزی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از اجرای طرح آموزش سلامت باروری به زنان 10 تا 49 سال همسردار استان در سال جاری خبر داد.

طرح آموزش سلامت باروری در استان مرکزی اجرا می‌شود

بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح توسط مراکز بهداشتی استان و با هدف ارائه آموزش‌های لازم در زمینه باروری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که بخشی از مشکلات خانواده‌ها به باروری بازمی‌گردد و این موضوع گاها موجب از هم پاشیده شدن کانون خانواده‌ها می‌شود، انتظار می‌رود با برگزاری این طرح شاهد کاهش طلاق و از هم پاشیده شدن خانواده‌ها باشیم.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین از اجرای طرح آموزش شیوه زندگی سالم برای زنان 30 تا 65 سال در سال جاری خبر داد و بیان داشت: این آموزش‌ طی برگزاری دو همایش به جامعه هدف که زنان 30 تا 65 سال استان هستند ارائه می‌شود.

عشرتی برگزاری 12 دوره آموزشی با عنوان مهارت‌های زندگی از طریق پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی، برگزاری دو دوره آموزشی ویژه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با موضوع مهارت‌های زندگی با اولویت افرادی که تا پنج سال از ازدواج‌ آنها گذشته، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی به صورت اجباری برای دانشجویان با اولویت دانشجویان جدیدالورود و تهیه و توزیع بسته‌ فرهنگی سلامت باروری ویژه زوجین را از دیگر برنامه‌های این مرکز در زمینه تقویت بنیان خانواده عنوان کرد.

این مسئول گفت: در سال جاری به منظور کاهش طلاق همچنین علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق تابلوی الکترونیکی میدان شهدای شهر اراک، راه‌اندازی سطح دو ارجاع از مرکز مشاوره زنان آسیب‌پذیر، پخش برنامه‌های آموزشی در زمینه تحکیم خانواده و نصب بنر، افزایش خطوط تلفنی ندای بهداشت به 10 خط انجام خواهد یافت که امید می‌رود اجرای این برنامه‌ها در کاهش طلاق نقش مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول