اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 1390 انجام شد

90 درصد تعهد اشتغال گلستان محقق شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال گذشته نزدیک به 90 درصد تعهد اشتغال استان محقق شد.

90 درصد تعهد اشتغال گلستان محقق شد

حسینعلی خواجه‌مظفری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: در سال گذشته دستگاه‎های اجرایی استان برای تحقق 25 هزار شغل زحمت زیادی کشیدند که با همکاری آنها توانسته‎ایم نزدیک به 90 درصد از تعهد خود را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در سال گذشته در بخش مسکن نیز 37 هزار تعهد اشتغال داشته‎ایم افزود: با توجه به ساخت و ساز زیادی که در استان گلستان انجام شد تعهد ما در این بخش به 123 درصد رسید.

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکه در خصوص اشتغال انجام شده اعتبارسنجی صورت گرفت یادآور شد: 150 شغل توسط کارشناس راستی‌آزمایی شد و ناظری از تهران بر این کار نظارت داشت و می‎توان به جرأت گفت تمام ارقام اشتغال ایجاد شده درست بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه بحث اشتغال امسال در زمینه طرح توسعه کشاورزی محقق می‎شود تاکید کرد: در آخرین روزهای اسفند 1390 جلسه‎ای در این خصوص در سطح کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد و این مسئله مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در کشور کارگروه کشاورزی با ریاست رئیس جمهور و در استان‎ها این کارگروه با ریاست استاندار پیگیری می‎شود که در نخستین جلسه شورای اداری گلستان توسط استاندار این مسئله نخستین اولویت برای استان در سال 1391 شناخته شده است.

خواجه‌مظفری با بیان اینکه در این طرح کار شناسایی و ساماندهی نیروهای بیکار در حوزه کشاورزی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شده تصریح کرد: تصمیم بر این شد که ما بیکاران جامعه مخصوصا در زمینه کشاورزی، شیلات و دام و طیور را شناسایی و در قالب تعاونی یا شرکت سهامی خاص به جهاد کشاورزی که دبیری این کارگروه را بر عهده دارد، معرفی می‎کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبار استان 192 میلیارد و 700 تومان در این زمینه است اذعان داشت: کاری بزرگ‎تر از مسکن مهر را در پیشرو داریم که در این طرح اولویت با کسانی است که از زمین دولتی و یا زمین ملی استفاده نکرده باشند، افراد فاقد زمین زراعی یا کم زمین و افراد باتجربه یا تحصیل‌کرده در این زمینه است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول