اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

اشتغالزایی مانع از مهاجرت جوانان کوهبنانی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با راه‌اندازی مجتمع‌های دامداری و پرورش مرغ و طیور در زمینه اشتغال گام‌هایی‌ بر می‌داریم تا از مهاجرت جوانان به شهرستان‌های اطراف جلوگیری کنیم.

اشتغالزایی مانع از مهاجرت جوانان کوهبنانی می‌شود

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کوهبنان و با توصیف روستای جذاب و دیدنی سَبلا این شهرستان اظهار داشت: سرو وحشی از گونه درختان نادر در جهان است که معمولاً ‌در ارتفاع بالا می‌روید، این درختان با نام محلی "سَبل" در ارتفاعات روستای سبلا در نزدیکی بیدان خواجه رئیس به صورت پراکنده یافت می‌شود که‌ طبیعت زیبا و دیدنی ‌را به منطقه داده است.

وی افزود: روستای سبل محلی است که چند‌ درخت تنومند از اینگونه درختان در‌ آن با قدمتی چند هزار ساله روییده است‌ و این روستا در راه ارتباطی کوهبنان - چهار گداره به بهاباد گرفته است.

متقی تصریح کرد: آب و هوای ‌دل‌پذیر‌، ملایم و معتدل روستاهای شمالی کوهبنان به ویژه در فصل ‌تابستان روستای‌ سبلا ‌را مانند نگینی در منطقه نزدیک به کویر به افق ‌بیشتر مطرح می‌کند به گونه‌ای که  منطقه بکر و حفاظت شده بیدان خواجه رئیس و روستای سبلا با تنوع ‌گونه‌های گیاهی بهترین جاذبه گردشگری است.

فرماندار کوهبنان اذعان داشت: وجود جنگل نادر و کمیاب سبل و سایر گونه‌های گیاهی درختی نظیر بادام کوهی، بنه ،انجیر وحشی و گونه‌های مختلف دارویی و صنعتی نظیر کتیرا، زیره، انغوزه، آویشن، اسپند و زیستگاه حیات وحش متنوع نظیر ‌قوچ، کل و بزکوهی ‌و از همه مهم‌تر انواع پرندگان این منطقه را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و توریستی کوهبنان بدل کرده است. 

وی عنوان کرد: روستاهای شمالی کوهبنان ‌دارای جاذبه‌های متنوع و متعددی است ‌که هر ساله تعداد زیادی مسافر از اقصی نقاط استان کرمان به ویژه شهرستان‌های بهاباد، ‌بافق و یزد به دلیل خوش آب و هوا بودن برای گذراندن اوقات فراغت خود و بهره‌مندی ‌از مواهب آن به این منطقه سفر ‌می‌کنند.

متقی با اشاره به وجود قنات‌ها و چشمه‌های جاری آب در این نقطه گفت: محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، زعفران، روناس، زیره سبز و فرآورده‌های دامی مانند روغن و کشک این روستاها از شهرت به سزایی برخوردار است.

وی افزود: امید‌واریم با مساعدت مردم بتوانیم نسبت به تغییر کشت و نحوه آبیاری در این روستاها گام جدی و اساسی و با تشکیل تعاونی و راه‌اندازی مجتمع‌های دامداری و پرورش مرغ و طیور در زمینه اشتغال گام‌هایی‌ برداریم تا از مهاجرت جوانان به شهرستان‌های اطراف جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول