اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق آمار سال 90 صورت گرفته است

اعلام برترین‌های تولید و فروش محصولات منطقه ویژه ماهشهر

خبرگزاری فارس: پروپان، بوتان، آمونیاک، برش سنگین و پلی‌اتیلن سبک پرفروش‌ترین محصولات پتروشیمی سال 90 در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بوده‌اند.

اعلام برترین‌های تولید و فروش محصولات منطقه ویژه ماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پروپان با 743 میلیون دلار، بوتان با 361 میلیون دلار، آمونیاک با 323 میلیون دلار، برش سنگین نفتا با 311 میلیون دلار و پلی‌اتیلن سبک با 297 میلیون دلار از پرفروش‌ترین محصولات پتروشیمی این منطقه بوده‌اند.

بر اساس همین گزارش از میان شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه، شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، مارون، رازی، بوعلی‌سینا و امیرکبیر به ترتیب با میزان تولید 5 میلیون و 290 هزار تن، 3 میلیون و 637 هزار تن، یک میلیون 933 هزار تن، یک میلیون و 422 هزار تن و یک میلیون و 170 هزار تولید کنندگان برتر دومین هاب بزرگ پتروشیمی ایران بوده‌اند.

رده‌بندی پنج شرکت برتر در میزان فروش داخلی سال 90 به ترتیب به شرکت‌های پتروشیمی بندرامام، بوعلی سینا، مارون، امیرکبیر و تندگویان اختصاص دارد.

در پایان پنج شرکت پتروشیمی بندرامام، رازی، بوعلی سینا، مارون و امیرکبیر به ترتیب با میزان صادرات یک میلیارد و 529 میلیون دلار، 572 میلیون دلار، 460 میلیون دلار، 384 میلیون دلار و 282 میلیون دلار صادر کنندگان برتر از میان پتروشیمی‌های ماهشهر بوده‌اند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول