اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده حوزه مقاومت بسیج پتروشیمی ماهشهر خبر داد:

اجرای طرح حلقه‌های صالحین در منطقه ویژه ماهشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه مقاومت بسیج منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر از راه‌اندازی حلقه‌های تربیتی صالحین تا پایان سال 90 در منطقه ویژه این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح حلقه‌های صالحین در منطقه ویژه ماهشهر
محمود عربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: بسیج یک حرکت اجتماعی‌ست که در هر جامعه‌ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص به‌وجود می‌آید.
وی افزود: حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می‌شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می‌آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف خداوند بوده که بر ملت و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده است.
وی اضافه کرد: چرا که اگر بسیج نبود در دفاع مقدس نمی‌توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم و هرجا که نوای دلنشین بسیج طنین‌انداز شده تحول عظیم به بار آورده که ثمرات آن در همه زمینه‌ها آشکار شده است.
عربی خاطرنشان کرد: بسیجی کسی‌ست که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که در قالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: تا زمانی که کشور محتاج امنیت است حضور بسیج و بسیجی لازم و ضروری بوده و هیچ کشوری در هیچ زمانی بدون امنیت نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، بسیج را یک نهاد حاکمیتی دانست و تأکید کرد: نهادهای حاکمیتی قابل واگذاری به غیر نیستند و هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا، حاکمیت خود را به کسی واگذار نمی‌کند و شفاف‌سازی در این خصوص ضروری است.
وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بسیج منطقه، خبر از سازماندهی بسیجیان منطقه ویژه در قالب طرح تحول اداری داد و در این خصوص گفت: در حال حاضر با توجه به طرح تحول اداری در سازمان بسیج مستضعفین و راه‌اندازی حلقه‌های تربیتی صالحین، مقرر شده تا پایان سال 90 همه نیروهای بسیجی در قالب این طرح سازماندهی و در گروه‌ها و حلقه‌هایی که ابلاغ خواهد شد، قرار گیرند.
عربی اضافه کرد: با توجه به سازمان جدید بسیج مستضعفین در حلقه‌های تربیتی صالحین، برای راه‌اندازی و راهبری این حلقه‌ها از ابتدای دی‌ماه سال جاری به صورت متناوب و هر دو هفته یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهند.
وی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده توسط این نهاد مردمی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های طرح معرفت، آموزش‌های امداد و نجات، برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، یادواره شهدای سرداران و شهدای صنایع پتروشیمی ماهشهر، برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن صنایع پتروشیمی، برگزاری سه جشنواره سالانه مربوط به خواهران، مدیران و برادران و نشست‌های فرهنگی و همایش‌های مختلف با موضوعات مختلف از مهمترین اقدامات حوزه مقاومت بسیج پتروشیمی ماهشهر شمرده می‌شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در پایان گفت: در یک کلام بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه‌ای گرانبها برای اسلام و انقلاب و کشور است که با وجود آن، کشور از گزند دشمنان مصون مانده و راه‌های ترقی و پیشرفت با سرعتی بیشتر طی می‌شود و هر کس که این نیروی عظیم را انکار کند در خرد و یا صداقت او باید شک کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول