اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پتروشیمی جم خبر داد

امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن 1 پتروشیمی جم به اروپا

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پتروشیمی جم از امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن 1 پتروشیمی جم خبر داد.

امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن 1 پتروشیمی جم به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مصطفی مرتضوی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح واحد بوتن 1 پتروشیمی جم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی باید با تلاش مضاعف و همت بیشتر به سمت موفقیت و سربلندی صنعت نفت حرکت کنیم و صنعت پتروشیمی در این امر نقش اساسی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: تحریم‌های بین‌المللی هیچ تاثیری بر روند موفقیت‌آمیز صنعت نفت نداشته و به حول و قوه الهی تحریم‌ها با شکست مواجه شده و صنعت نفت ایران به سمت سربلندی حرکت کرده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین واحدهای تولید بوتن 1 جهان با سرمایه‌گذاری 117.5 میلیون دلار افتتاح شده که نشان‌دهنده بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه این واحد پتروشیمی توسط شرکت جم صنعتکاران در عسلویه احداث شده افزود: این واحد تولیدی ظرفیت تولید 115 هزار تن بوتن 1 در سال را دارد.

مرتضوی ادامه داد: با ساخت این واحد در پتروشیمی جم، نیاز به بوتن 1 به عنوان یکی از خوراک‌های اصلی واحدهای پلی‌اتیلن سبک برطرف خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم از امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن 1 پتروشیمی جم خبر داد و اذعان داشت: این قرارداد با حجم 500 تن برای صدور به یکی از کشورهای اروپایی به امضا رسیده است.

مرتضوی یادآور شد: این واحد پتروشیمی از جمله پروژه‌هایی بوده که برای نخستین بار در صنعت نفت ایران بدون تأخیر و در زمان مقرر آماده بهره‌برداری شد.

وی گفت: ارزش تولیدات قابل فروش این واحد 180 میلیون دلار در سال پیش‌بینی شده و به فضل الهی سرمایه‌گذاری این مجتمع در کمتر از 36 ماه برگشت داده می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با تلاش صورت گرفته حدود 80 درصد محصولات پتروشیمی جم صادر خواهد شد و بازارهای شرق آسیا و اروپا به عنوان بازارهای هدف پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول