اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بارگیری 7.5 تن لاستیک پتروشیمی اروند

اسکله دوم مایعات منطقه ویژه ماهشهر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مسئول پروژه اسکله شماره دو صدور مایعات منطقه ویژه ماهشهر گفت: با بارگیری 7.5 تن لاستیک پتروشیمی اروند، اسکله دوم مایعات منطقه ویژه ماهشهر به بهره‌برداری رسید.

اسکله دوم مایعات منطقه ویژه ماهشهر به بهره‌برداری رسید

عبدالرضا بااوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: با پهلوگیری نخستین کشتی در اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بهره‌برداری از این اسکله آغاز شد.

وی افزود: نزدیک به 7.5 تن کاستیک پتروشیمی اروند از طریق اسکله جدید صدور مایعات منطقه ویژه بارگیری و صادر شد.

مسئول پروژه اسکله شماره دو صدور مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس برنامه‌ریزی، سالانه یک میلیون و 600 هزار تن انواع میعانات پتروشیمی از این اسکله بارگیری و تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 488 تن کاستیک 50 درصد، نخستین محصولی بود که از طریق این اسکله به مقصد کشور هند بارگیری و ارسال شده، گفت: با تجهیزاتی که بر روی اسکله نصب شده این ظرفیت تا سقف دو میلیون و 500 هزار تن قابل افزایش است که ظرفیت مازاد براساس درخواست شرکت‌های منطقه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

بااوش بیان کرد: طول عرشه این اسکله 99 متر و عرض آن 28 متر است و همچنین دارای پل و جاده دسترسی به طول‌های 72 و 55 متر است که با به سرویس آمدن آن، محصولات اصلی منطقه از جمله EDC و کاستیک پتروشیمی اروند، متانول پتروشیمی فن‌آوران، Heavy End پتروشیمی بوعلی‌سینا از طریق چهار بازوی بارگیری اسکله‌ها و محصولات پتروشیمی شازند نیز از طریق بازوی پنجم صادر می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف اجرای بهره‌برداری از این اسکله عنوان کرد: این اسکله که با هدف رشد و توسعه صادرات محصولات مایع مجتمع‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا شده، دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای برای تنوع بارگیری و سهولت در ایمنی بارگیری و جابجایی در آن است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول