اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت خبر داد

صادرات 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی به 60 کشور جهان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت از صادرات 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی خبر داد.

صادرات 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی به 60 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه عبدالحسین بیات پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های پتروشیمی در عسلویه اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و صنعت پتروشیمی با همه توانمندی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران در سال جهاد اقتصادی به موفقیت‌های بسیار خوبی رسید و بیش از 14 میلیارد دلار صادرات در صنعت پتروشیمی انجام شد.

معاون وزیر نفت از صادرات 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی خبر داد و خاطر نشان کرد: حجم فروش محصولات پتروشیمی ایران حدود 43 میلیون تن بود که 18 میلیون تن آن به بازارهای خارج در 60 کشور صادر شد.

بیات از سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدا تاکنون در صنعت پتروشیمی ایران 46 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و در برنامه پنجم نیز بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده و در برنامه پنجم نیز 25 میلیارد دلار در این استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی از طرح بوتن 1 به عنوان نخستین افتتاح طرح مهر ماندگار یاد کرد و گفت: طرح بوتن 1 پتروشیمی جم به عنوان نخستین طرح مهر ماندگار از میان 20 طرح پتروشیمی امروز به بهره‌برداری رسید.

بیات بیان کرد: طرح بوتن 1 محصولی کمیاب و گرانبهاست که تا کنون در ایران نداشتیم و به فضل خدا و با همت متخصصان داخلی شاهد تولید این محصول مهم در داخل هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون و با راه‌اندازی این واحد تولیدی، ایران افزون بر تامین نیاز داخلی به جمع صادرکنندگان این محصول با ارزش پیوسته است.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: طرح واحد بوتن 1 و همچنین طرح پتروشیمی پارس در واقع نخستین پارک پتروشیمی در کشور را تشکیل می‌دهند که در مجموع با راه‌اندازی این دو طرح زمینه فعال شدن 5 مجتمع دیگر با 750 هزار تن ظرفیت تولید مهیا می‌شود.

بر اساس این گزارش پیش از ظهر امروز در آیینی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت چند طرح مهم پتروشیمی در عسلویه افتتاح شد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول