اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار یک‌میلیارد و 600 میلیون دلاری صورت گرفت؛

تولید سالانه 2 میلیون تن محصول در مجتمع پتروشیمی اروند

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع پتروشیمی اروند گفت: با اعتبار یک‌میلیارد و 600 میلیون دلاری، سالانه 2 میلیون و 834 هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود.

تولید سالانه 2 میلیون تن محصول در مجتمع پتروشیمی اروند
ابراهیم شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: با راه‌اندازی پتروشیمی اروند، ایران در ردیف صادرکنندگان محصولاتی چون کاستیک قرار گرفته است.
وی افزود: فاز دوم این مجتمع که به‌منظور تولید PVC در گریدهای سوسپانسیون و امولسیون طراحی و ساخته شده، با پشت سر گذاشتن مراحل پیش‌ راه‌اندازی آماده بهره‌برداری است.
رئیس مجتمع پتروشیمی اروند درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی اروند به‌عنوان بزرگترین زنجیره تولید پی.وی.سی جهان تصریح کرد: در حال حاضر همه واحدهای این مجتمع پتروشیمی در آستانه افتتاح و راه‌اندازی رسمی قرار گرفته‌اند و از اواسط سال گذشته واحد کلر آلکالی به‌عنوان نخستین مرحله زنجیره پی.وی.سی پتروشیمی اروند راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 600 هزار تن محصول در مجتمع پتروشیمی اروند تولید شده گفت: پتروشیمی اروند با سرمایه‌ای بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار و ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و 834 هزار تن از محصولات پتروشیمی، ساخته شده است.
شفیعی ادامه داد: این محصولات شامل اتیلن دی کلراید، کلر، کاستیک و آب ژاول است.
وی ظرفیت تولید سالانه مجتمع پتروشیمی اروند را 2 میلیون و 834 تن انواع محصولات پتروشیمیایی عنوان کرد و افزود: برای ساخت و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با آغاز تولید محصولات در این مجتمع، بخشی از خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌های بندرامام (ره)، غدیر و آبادان تأمین و کمبود تولیدکنندگان صنایع پائین ‌دست داخلی برطرف می‌شود.
وی افزود: دو گرید پلی وینیل کلراید که از مشتقات اتیلن و جز خانواده پلاستیک‌هـا هستند در تولید محصولاتی چون مواد شوینده، ضد عفونی‌کننده و پاک‌کننده، لوازم آشپزخانه، لوله، مواد ساختمانی، بطری، کابل، کفپوش، پوشـش دادن منـسوجات و کاغـذ دیـواری به کار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود با تولید این محصولات، ایران حدود 25 تا 30 درصد بازارهای جهانی پی. وی سی را در اختیار بگیرد.
شفیعی با اشاره به انجام بیش از 50 میلیون نفر ساعت کار برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پتروشیمی اروند، تأکید کرد: با راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی حدود یک‌هزار و 600 نفر اشتغال مستقیم و بیش از 20 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم به وجود آمده است.
وی عنوان کرد: با راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی برای نخستین‌بار ایران از واردات کاستیک به خودکفایی رسیده، حتی این محصول پتروشیمی به برخی از کشورهای جهان صادر شده است.
رئیس مجتمع پتروشیمی اروند یادآور شد: مجتمع پتروشیمی اروند با هدف تولید یک میلیون و 507 هزار تن کلر آلکالی و پی.وی.سی در سال از واحدهای کلرآلکالی(CA)، وینیل کلراید سوسپانسیون (S-PVC)، پلی وینیل کلراید امولسیون (E-PVC)، وینیل کلراید (VCM) و اتیلن دی کلراید (EDC) ساخته شده است.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی پتروشیمی اروند بزرگترین زنجیره تولید PVC در جهان بوده که در صورت تولید سالانه 240 هزار تن PVC حدود 25 تا 30 بازار جهانی این محصول شیمیایی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت، گفت: خوراک پتروشیمی اروند سالانه 252 تن اتیلن، یک‌هزار و 300 تن نمک و 50 تن اسید کلرید ریک است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول