اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور:

2 میلیون جوان از طریق کانون‌های فرهنگی به مساجد متصل شده‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور گفت: روحانیت، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دلایل ناکامی دشمنان در اهداف استعماری آنها است.

2 میلیون جوان از طریق کانون‌های فرهنگی به مساجد متصل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حمیدرضا ارباب‌سلیمانی به مناسبت برپایی مراسم نوزدهمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در مجتمع فرشچیان اصفهان برگزار و با حضور برخی از مسئولان استانی و کشوری همراه بود اظهار داشت: در بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین سوره قرآن کریم سخن از نماز آمده است که تمام این تکرار‌ها اهمیت تقویت جایگاه مساجد را می‌رساند.

وی تأکید کرد: مسجد از دیرباز مورد توجه ذات باری تعالی بوده و این مکان مقدس به عنوان نخستین مکان برای سعادت بشریت مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور با بیان اینکه اهمیت مسجد از زبان قرآن به پیش از اسلام باز می‌گردد، تأکید کرد: در صورتی که خواهان ماندگاری یک طرح زلف آن باید به مساجد گره بخورد.

وی با اشاره به ساده بودن طرح مساجد زمان پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: با وجود این سادگی، برنامه‌ریزی‌ها در مساجد آن زمان به گونه‌ای ریخته شد که تنها پس از یک قرن از زمان بعثت، نداهای "الله‌اکبر" از دیوارهای چین شنیده می‌شد.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه در کنار غدیرخم مسجدی به سفارش پیامبر اسلام(ص) و به دست حضرت علی(ع) ساخته شد، تأکید کرد: از زمانی که وهابیون در عربستان قدرت را به دست گرفتند، مسیر حرکت حجاج را از طرف این مسجد برگردانده و در این مکان اتوبانی برای فراموشی حادثه بزرگ غدیرخم ساختند که البته با چنین کارهایی راه به جایی نمی‌برند.

وی که سمت مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز برعهده دارد در مورد اهمیت مساجد و نقش این مکان مقدس در امور سیاسی و مذهبی تأکید کرد: دین جدا از مسجد قابل تفسیر نیست.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور اشاره‌ای به انقلاب اسلامی و نقش مساجد در این دوران کرد و بیان داشت: پیش و پس از انقلاب مسجد همواره گره‌گشا بوده است.

وی گفت: از زمان توجه رهبر معظم انقلاب به مقوله وارد شدن دشمن از طریق جبهه‌های جدید علیه انقلاب اسلامی ایران، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری را در کنار مساجد در دستور کار خود قرار داد.

ارباب‌سلیمانی با بیان اینکه در پایان سال 1384 تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری کشور 2 هزار و 250 عدد بوده است، تأکید کرد: در حال حاضر این تعداد به حدود 13 هزار عدد رسیده است.

وی گفت: شرط تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری درخواست امام جمعه یک مسجد برای تشکیل این کانون است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد کشور اظهار داشت: علاوه بر اینکه کانون‌های مساجد باید همراه با هم‌دلی اعضاء باشد، انجام فعالیت‌ها نیز باید زیر نظر امام جماعت انجام شود، نخستین نیاز یک جوان، لبخند و روی باز امام جماعت و فعالان امور فرهنگی و هنری مساجد است.

ارباب‌سلیمانی ادامه داد: 98 درصد از شهدای جنگ تحمیلی جوانانی هستند که از طریق مساجد به جبهه‌ها اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول