اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردستان برگزار شد

همایش نکوداشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با نوزدهمین سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، همایش نکوداشت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اردستان امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان برگزار شد.

همایش نکوداشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، فضل‌الله بصیرت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان را 29 کانون اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد 13 کانون در روستاهای شهرستان قرار دارند.

وی بیان داشت: در مساجد شهرستان اردستان 12 باب کتابخانه فعال وجود دارد که 20 هزار عنوان کتاب به صورت رایگان به این کتابخانه‌ها اهدا شده است.

بصیرت با بیان اینکه تاکنون مبلغ 408 میلیون ریال برای تجهیز و انجام کارهای فرهنگی و هنری به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان پرداخت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در 36 مسجد سطح شهرستان اردستان طرح تلاوت نور در حال اجرا است که در این راستا تعداد 2هزار کتاب قرآن به این مساجد اهدا شده است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام عبدالله عسگری امام جمعه زواره با بیان اینکه مساجد پایگاه حکومت ائمه (ع) بوده‌اند، اضافه کرد: باید با مدیریت قوی توسط ائمه جماعت مساجد تمام امور دینی را در مساجد انجام داد.

وی با انتقاد از دولت درباره تخصیص اعتبارات فرهنگی افزود: در سفرهای استانی بودجه زیادی برای امور فرهنگی اختصاص یافته اما تاکنون محقق نشده و در حد شعار باقی مانده است.

امام جمعه زواره از عدم همکاری سازمان تبلیغات با روحانیون طرح هجرت انتقاد کرد و گفت: باید حمایت همه جانبه‌ای از این روحانیون به عمل آید که متأسفانه تاکنون چنین نبوده است.

عسگری خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شد و تصریح کرد: باید در راستای تقویت و حمایت همه جانبه از این کانون‌ها حرکت کرد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.

در پایان این مراسم از 15 نفر از ائمه جماعت مساجد و مدیران برتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان با اهداء لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ط4000/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول