اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به 20 هزار مورد می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه و سال 94 تعداد کانون‌های مساجد کشور به 20 هزار مورد می‌رسد.

کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به 20 هزار مورد می‌رسد

محمدرضا جعفری در حاشیه همایش تجلیل از فعالان مساجد استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: هم اکنون در سطح کشور 12 هزار و 500 کانون فرهنگی، هنری مساجد فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرار است براساس برنامه پنجم توسعه و گسترش کانون‌ها به یک چهارم مساجد کشور ارتقا یافته به طوری که از 80 هزار مسجد موجود در کشور 20 هزار مسجد دارای کانون باشد.

جعفری در ادامه سخنان خود بحث جامع‌سازی و کادرسازی از طریق فعالیت‌های تأثیرگذار در مساجد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انقلابی و در شأن جامعه ما انتظاری به جا از مساجد است که محوریت و مدیریت آن را امام جماعت بر عهده دارد.

این مسئول نقش مساجد را در تربیت خودباوری و مدیریت دینی، اسلامی یادآور شد و اضافه کرد: در مساجد باید جوانان ما با مهارت‌های زندگی و آداب و رسوم و تعامل بهتر اجتماعی آشنا شده و نقش‌پذیری را یاد بگیرند.

وی نقش‌های متعدد در مساجد را یادآور شد و ادامه داد: نباید نقش در مسجد را به چیزهای معمول پیوند بزنیم در حالی که حضور جوانان در مساجد می‌تواند به آنها نقش اجتماعی و تحول روحی بدهد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در ادامه سخنان خود از کانون‌های فرهنگی، هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج به عنوان دو بازوی اجتماعی و پیشبرد امور یاد کرد و بیان داشت: آنها که ادعا می‌کنند شیعیان به ثقل اکبر یعنی قرآن کریم توجهی ندارند باید حرکت تأثیرگذار کانون‌های مساجد را در راه‌اندازی طرح تلاوت نور مشاهده کنند.

جعفری گفت: هم اکنون در 27 هزار مسجد کشور طرح تلاوت نور قرائت روزانه یک صفحه از قرآن کریم اجرا می‌شود به گونه‌ای که این طرح به یک الگوی کشوری و جهانی تبدیل شده است و نقیصه بی‌توجهی احتمالی به ساحت قرآن کریم را برطرف کرده است.

وی از تشکیل پنج هزار کتابخانه در جوار مساجد و مصلاها خبر داد و افزود: این مکان‌ها به فضای جذب جوانان و روی آوردن آنها به امر مطالعه تبدیل شده به طوری که در کنار این امر شاهد راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در مساجد و مصلاها می‌باشیم.

جعفری در پایان سخنان خود با اشاره به توفیق این مجموعه در برگزاری مسابقات قرآنی، علمی و فرهنگی و راه‌اندازی اردوهای مختلف و همچنین چاپ کتب و تولید نرم‌افزارهای متعدد تصریح کرد: با هدف تقویت تمام این حوزه‌ها در سال آینده اعتبارات خوبی را برای استان‌ها پیش‌بینی شده و در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول