اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان:

فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان دارد.

فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، سید مهدی باقری اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح آموزشی و کیفیت پخت نان به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان 41 هزار و 827 نفرساعت آموزش ویژه نانوایان برگزار شد.

وی گفت: این میزان آموزش بعد از تفاهمنامه منعقد شده بین این اداره کل و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در دو بخش نظری و عملی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به نقش سازمان‌های مختلف در زنجیره تأمین نان با کیفیت، ادامه داد: با توجه به اینکه فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای توسط نانوایان نقش مهمی را در بهبود و ارتقای کیفیت نان دارد این اداره کل در تمام شهرستان‌های استان آموزش‌های تخصصی برای شاغلان در واحدهای نانوایی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح آگاهی و مهارت نانوایان برای پیشگیری از ایجاد ضایعات نان ضروری است، تصریح کرد: آموزش پیشکار و کارگر واحدهای تولید نان به مدت 58 ساعت، کارگر خمیر و چانه‌گیر لواش 49 ساعت، نان درآر و نان پهن‌کن لواش 41 ساعت، کارگر خمیرگیر سنگک 35 ساعت، کارگر نان درآر سنگک 42 ساعت، شاطر نان لواش 51 ساعت و شاطر نان سنگک به مدت 52 ساعت در راستای به روزرسانی مهارت‌های نانوایان در سال گذشته برگزار شد و در سال 91 نیز ادامه خواهد یافت.

باقری اضافه کرد: افرادی که دارای سابقه آموزشی و مهارت کافی در رشته مربوطه هستند می‌توانند با شرکت در آزمون فنی و حرفه‌ای و بدون حضور در کلاس امتحان بدهند و در سال گذشته 282 نفر از نانوایان در آزمون مهارتی مربوطه شرکت کردند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت مقوله آموزش نانوایان در واحدهای سنتی گفت: امیدواریم با اجرای این دوره‌های آموزشی هر روز بر کیفیت نان‌ها افزوده شود و آثار این آموزش‌ها در آینده بیشتر نمایان شود.

انتهای پیام/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول