اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار مازندران:

مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود.

مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلنگ احداث پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی چاسرکا بابل با حضور مسئولان به زمین زده شد.

در آیین کلنگ‌زنی این مجتمع مدیرعامل آبفار مازندران یکی از مسائل زیربنایی روستاها را آب عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر و در دو دولت نهم و دهم، توجه زیادی به آبرسانی روستایی شد به طوری‌که آمار پروژه‌های آبرسانی به روستاها نسبت به دوره‌های قبل قابل قیاس نیست.

محمدحسین برزگر افزود: در سال جاری با تلاش دولت و مجلس و تعامل خوب مسئولان، خدمات قابل توجهی در بخش آب روستایی ارائه و اعتبارات خوبی به مبلغ 500 میلیارد ریال مصوب شد که امیدواریم بتوانیم به طور کامل جذب کنیم.

وی با اشاره به ایجاد تحول شگرف در آبرسانی روستایی استان مازندران طی سال‌های اخیر اظهار داشت: امیدواریم تا پایان برنامه پنج ساله مشکل آبرسانی روستایی در مازندران برطرف شود.

برزگر اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه چاسرکا بابل را یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از قانون بودجه سال 90 حدود 400 میلیون تومان برای فاز اول این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه 14 هزار و 433 متر لوله‌گذاری خط انتقال، 35 کیلومتر شبکه داخلی، بهسازی یک دهنه چشمه، احداث یک باب مخزن زمینی 500 مترمکعبی، دو باب حوضچه فشارشکن، حوضچه رسوب‌گیر و پل‌های معلق کابلی در نظر گرفته شده که با اتمام این پروژه هفت روستای اسبو، چاسرکا، دهچر، علی زرند، کمل چوسر، نرگس کتی و هلی‌بن از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌‌مند می‌شوند. 

محسن نریمان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های آبفار مازندران و اهالی روستاها در احداث مجتمع آبرسانی چاسرکا اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های جدی در بخش اعتبارات، کلنگ‌زنی و تامین اعتبار برای ساخت این مجتمع آبرسانی تا مرز 400 میلیون تومان در سال 90 اقدام شایسته‌ای است که با پیگیری‌های فراوان این چالش بزرگ حل شد.

سید عیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این مراسم آبرسانی روستایی را حماسه‌ای مثبت تلقی کرد و توسعه استان را مدیون کار دسته جمعی مسئولان دانست و عنوان کرد: با تلاش و پیگیری‌های مدیرعامل آبفار در راستای آبرسانی روستایی تا برطرف شدن کامل مشکل آب شرب روستاهای مازندران و رسیدن به روستاهای آرمانی فاصله زیادی نداریم.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول