اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق اوراق مشارکت

وزارت نیرو منابع آب‌رسانی به بجنورد را تأمین کند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی خواستار تأمین منابع آب‌رسانی به بجنورد از طریق فروش اوراق مشارکت شد.

وزارت نیرو منابع آب‌رسانی به بجنورد را تأمین کند

احمدرضا عفتی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه استادیوم 15 هزار نفری بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با وجود گذشت چند ماه وزارت نیرو به تعهدات خود در زمینه تأمین منابع آب‌رسانی به بجنورد از طریق اوراق مشارکت عمل نکرده است.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار بود تا حدود 20 درصد از منابع تکمیل آب‌رسانی به بجنورد از طریق توزیع اوراق مشارکت تأمین شود اما تاکنون اقدامی در این راستا از سوی وزارت نیرو صورت نگرفته است.

عفتی با اشاره به پیشرفت بالای 80 درصدی آب‌رسانی از سد شیرین‌دره به بجنورد تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار بوده تا این پروژه آب‌رسانی سال 90 به اتمام برسد، لیکن این پروژه اکنون با تأخیر مواجه است.

وی با تاکید بر تأمین آب با کیفیت برای شهروندان بجنوردی، تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه را امری ضروری عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به جمعیت بالای 200 هزار نفر بجنورد، تأمین آب با کیفیت برای این شهر را از خواسته‌های مهم شهروندان مرکز استان خواند.

به گزارش فارس، طرح آب‌رسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تأسیسات تصفیه‌خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است که لوله‌گذاری بیش از 63 درصد خط انتقال انجام شده، مخزن 30 هزار متر مکعبی 90 درصد و تأسیسات تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح ملی آب‌رسانی به بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر تا افق 1410 پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال از این طریق تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول