اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی پمپاژ دشت فتحعلی

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته جهاد کشاورزی پروژه آبرسانی و پمپاژ دشت فتحعلی در منطقه مغان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی پمپاژ دشت فتحعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور عشایر اردبیل بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های بخش عشایری استان اردبیل اظهار داشت: بناست تا با اجرای این پروژه‌ها زمینه‌ای را برای بهره‌مندی مردم از آب بهتر و مناسب‌تر کشاورزی فراهم کنیم.

معرفت آذری تامین آب شرب را یکی از مشکلات اصلی عشایر منطقه مغان اعلام کرد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به عشایر طرح آبرسانی به مناطق عشایر دشت مغان اجرایی می‌شود.

وی همچنین به بهره‌برداری از پروژه آبرسانی آج‌ اشمه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح یکی از پروژه‌های آبرسانی در سطح استان به منظور تامین آب شرب 2  هزار و 600 خانوار با 15 هزار و 700 نفر جمعیت و 400 هزار واحد دامی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیر امور عشایر اردبیل خاطرنشان کرد: این اعتبار برای تجهیز، آماده سازی و احداث زیر ساخت‌های پمپاژ ثانویه فتحعلی هزینه خواهد شد.

آذری یادآور شد: این پروژه بزرگ آبرسانی در هفته جهاد کشاورزی در صورت تامین تمام شرایط و امکانات افتتاح و مورد بهره برداری عشایر منطقه قرار خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: با افتتاح این پروژه 4 هزار و 48 هکتار از اراضی مرتعی دیمی تحت پوشش آبیاری بارانی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور عشایر اردبیل اسکان 750 خانوار عشایری، تحول در نوع شیوه معیشت و ایجاد تنوع شغلی، ایجاد تعادل دام و مرتع، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی به میزان 70 هزار تن و افزایش درآمد خانوار عشایر از 52 میلیون ریال به 124 میلیون ریال در دشت مغان را از ویژگی‌های بارز این پروژه ذکر کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول