اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مازندران در زنجیره تولید اولیه دامپروری مشکل دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه در تولید گوشت قرمز، شیر و زنجیره تولید اولیه دامپروری دچار مشکل هستیم باید به صورت جدی در مسیر صنعتی‌شدن گام برداریم.

مازندران در زنجیره تولید اولیه دامپروری مشکل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی استان مازندران به استفاده از ظرفیت‌های بنادر مازندران تاکید کرد و اظهار داشت: دریای خزر از ظرفیت‌های مهم خدادادی است که باید در توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی به ایجاد صنعت کشتارگاهی جدید طیور در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد صنایع کشتارگاهی جدید طیور در مازندران از مهم‌ترین صنعت اولویت‌دار به شمار می‌آید.

طاهایی با اشاره به اینکه از ایده‌های بخش خصوصی و کارآمد برای استفاده از ارتقای تولیدات کشاورزی مازندران استفاده شود، تصریح کرد: کمیت در صنعت طیور مهم است، ولی کیفیت از محوری‌ترین مسائلی است که سازمان جهاد کشاورزی باید مورد توجه قرار دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران آموزش، فرهنگ بیمه و نیز آموزش دامپزشکی را از مسائل مهم قابل پیگیری در توسعه صنعت دام و طیور دانست و گفت: ارتقای بهره‌وری یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که سازمان جهاد کشاورزی باید در ستاد توسعه کشاورزی مازندران در دستور کار قرار دهد.

این مسئول به استفاده مناسب از زمین برای دوره‌های تولیدات کشاورزی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت آموزشی پایدار برای کشاورزان فراهم شود.

استاندار مازندران با توصیه به رقابت‌های سالم شرکت‌های مرغداری برای تقویت یکدیگر در استان اضافه کرد: ضرورت دارد برای بهره‌وری مناسب از ظرفیت‌های علمی و صنعتی استان صنف صنعت طیور برای خدمات‌رسانی مناسب رقابت کنند.

وی متذکر شد: نرم‌افزاری برای توسعه کشاورزی در مازندران بومی‌سازی شود تا در تولید کلزا، برنج، شیلات و نیز بخش‌های مختلف کشاورزی به تعالی برسیم.

طاهایی به ارتقای بهره‌وری و نگاه تولید ملی در بخش کشاورزی در مازندران تاکید کرد و ابراز داشت: نباید احساس خوداتکایی غلط باورانه داشته باشیم، باید چیزهایی بیاموزیم که نیاز توسعه اقتصادی مازندران است.

این مسئول با بیان اینکه کشور هفتمین رتبه تولید طیور در جهان را دارد، تصریح کرد: هنوز در مصرف داخلی دچار مشکل هستیم.

طاهایی خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌های جدی دنیای توسعه ‌یافته به‌روز کردن آموزش و دانایی‌محوری است که در کشور باید به این امر پرداخته شود.

استاندار مازندران در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه در تولید گوشت قرمز، شیر و زنجیره تولید اولیه دامپروری دچار مشکل هستیم باید به صورت جدی در مسیر صنعتی‌شدن گام برداریم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول